شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۲۴۰
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

فکرشهر: رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداری تنگستان گفت: از اول سال جاري تاكنون ميزان 412 هزار و 41 متر مربع از اراضي ملي شهرستان تنگستان رفع تصرف شد.

به گزارش فکرشهر، آزاده قاسم زاده در گفتگو با فارس از رفع تصرف اراضی ملی این شهرستان به میزان  412 هزار و 41 متر مربع خبر داد و اظهار داشت: زمین‌های تصرف شده پس از پیگیری‌های مجدانه واحد حقوقی شهرستان و همکاری یگان حفاظت، مقامات قضایی، نیروی انتظامی و شوراء حقوق بیت المال رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنگستان گفت: از این مجموع اراضی رفع تصرف شده چهار هزار و  456 متر مربع مربوط به بخش مرکزی و مساحت 367 هزار و 185 مترمربع مربوط به بخش ساحلی دلوار بوده که به همت واحد حقوقی رفع تصرف شد که ارزش ریالی آن 16 میلیارد و 700 میلیون ریال می‌باشد.

وی تصریح کرد: این مهم با پیگیری‌های حقوقی منابع طبیعی و طی 25 مورد جلسه رسیدگی و تعداد 10 مورد اجراء قرار انجام گرفت.

وی ادامه داد: یگان حفاظت منابع طبیعی برای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی اهداف خود را بر مبنای پیشگیری و جلوگیری در این زمینه متمرکز کرده است اما قاطع با کسانی که از اراضی ملی سوء استفاده کنند برخورد می‌کند.

قاسم زاده افزود: عرصه‌های منابع طبیعی از سرمایه‌های ملی و متعلق به آحاد مردم است و حفاظت از این عرصه‌ها یکی از وظایف اصلی منابع طبیعی و آبخیزداری محسوب می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنگستان ادامه داد: از مجموع 200 هزار هکتار اراضی ملی این شهرستان حدود 14هزار و 685 هکتار جنگل دستکاشت، 56 هزار هکتار بیابان و 120 هزارو 681 هکتار مرتع است.

وی یادآور شد: شماره تلفن 1504 امداد جنگل و مرتع بصورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه گزارش در خصوص تخلفهای جنگلی و مرتعی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر