شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۲۷۷
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ای وزارت کشور بر لزوم ایجاد رونق در بنادر و تسریع در تخلیه کالاها تاکید کرد و گفت: افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی به عنوان اولویت در دستور کار است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، بابک دین پرست عصر شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در حوزه بنادر است که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف کالاهای رسوب شده در بندر بوشهر اضافه کرد: بیش از پنج هزار کانتینر کالا در بندر بوشهر رسوب شده که هزار و ۴۷۶ کانتینر آن مربوط به سازمان جمع آوری اموال تملیکی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ای وزارت کشور با اشاره به عدم ترخیص هزار و ۴۱۳ خودرو بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در بندر بوشهر خاطرنشان کرد: باید هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف کالاهایی که به ظن قاچاق نگهداری می‌شوند اقدام شود.

وی خواستار ارائه گزارشی از وضعیت پرونده کالاهای توقیف شده به ظن قاچاق توسط گمرکات و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر شد و بیان کرد: روند ترخیص کالا در بنادر باید تسریع شود.

دین‌پرست خواستار استفاده مناسب از ظرفیت‌های همه بنادر شد و ادامه داد: ۱۱ بندر در استان بوشهر وجود دارد که در مجموع دارای ظرفیت ۵۰ میلیون تن هستند که باید زمینه رونق هرچه بیشتر این بنادر فراعم شود.

کاهش نرخ بیکاری در استان بوشهر

وی خواستار پیگیری مسئولان استان بوشهر برای تخلیه کالاهای اساسی در بنادر این استان شد و افزود: رئیس جمهور بر افزایش حمل کالا از جاده‌ای به ریلی و باید حمل و نقل ریلی از ۱۰ به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ای وزارت کشور از کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی در استان بوشهر خبر داد و گفت: نرخ بیکاری ۱۵ استان کاهش، ۱۵ استان افزایش و یک استان تغییر نکرده است.

وی در ارتباط با وضعیت مشارکت اقتصادی در استان‌های مختلف نیز اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی ۱۸ استان افزایش ۱۱ استان کاهش داشته و دو استان هم تغییر نکرده است.

دین‌پرست از برنامه‌ریزی برای توسعه روابط خارجی استان‌ها با کشورهای همسایه اضافه کرد: به منظور توسعه روابط ۱۶ استان مرزی و ۱۵ همسایه خارجی ۲۶ مصوبه گذرانده شده است و شورای هماهنگی روابط خارجی تشکیل خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر