جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۶۲۹۵
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

فکرشهر: باشگاه‌های ایرانی فقط در صورتی که به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا و در آنجا موفقیت‌هایی کسب کنند، شامل دریافت پاداش‌هایی می‌شوند. به گفته حجت‌الله بهمنی تیم قهرمان جام‌ حذفی هیچ چیزی به‌ عنوان پاداش مالی دریافت نمی‌کند!

به گزارش فکرشهر، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: در فوتبال دنیا تلاش تیم‌ها برای قهرمانی در مسابقات مختلف دو جنبه اصلی دارد؛ کسب افتخار و استفاده باشگاه‌ها از پاداش‌های قهرمانی. مثلاً تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا چیزی حدود ۳۰ میلیون یورو دریافت خواهد کرد. اما قهرمانی در فوتبال ایران متفاوت از جاهای دیگر است و بیشتر یک افتخار بزرگ برای تیم‌ها محسوب می‌شود تا محلی برای کسب درآمد! این در حالی است که باشگاه‌های ایرانی فقط در صورتی که به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا و در آنجا موفقیت‌هایی کسب کنند، شامل دریافت پاداش‌هایی می‌شوند.

واقعیت آن است که شرایط مالی فوتبال ایران در سال‌های اخیر نشأت گرفته از اوضاع کلان اقتصادی کشور است و این در حالی است که حتی در سال‌های پیش از این نیز تزریق بودجه و منابع مالی به ورزش و به‌خصوص فوتبال در شرایط ایده‌آلی نبوده است. مثلاً همین حالا باشگاه پرسپولیس که سه دوره قهرمان لیگ برتر شده و در جام حذفی نیز به فینال رسیده از لحاظ مالی در شرایط نامناسبی قرار گرفته است. طبعاً اگر فوتبال ایران سازوکار استاندارد و مناسبی در خصوص وضعیت مالی داشت قهرمان لیگ نباید از این محل با نگرانی‌های زیادی مواجه می‌بود. شرایط مالی به قدری در پرسپولیس به هم ریخته که مدیران این باشگاه مطمئن نیستند آیا می‌توانند برای فصل آینده دستمزد برانکو و بازیکنان را به موقع پرداخت کنند یا نه؟ همین حالا نیز آنها به سختی موفق شدند بخشی از دستمزد مربی کروات را پرداخت کنند تا مبادا او این تیم را ترک کند. حالا برانکو در جواب مدیران این تیم که از وی درخواست کردند برای تمدید قراردادش پای میز مذاکره بیاید پیغام فرستاده که شما اول مطالبات من را تسویه کنید تا بعد در مورد ادامه کار و عقد قرارداد جدید مذاکره کنیم. این در حالی است که باشگاه تلاش زیادی می‌کند تا بعد از برگزاری فینال جام حذفی و تعطیلات فوتبال ایران بخشی از مطالبات بازیکنان خارجی و کادر فنی را پرداخت کند.

نحوه تقسیم درآمدها

در خصوص چگونگی پرداخت پاداش‌های لیگ برتر به باشگاه‌های فوتبال ایران و به خصوص قهرمان این مسابقات مدیر روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران با روزنامه «دنیای اقتصاد» گفت‌وگو کرده است. حجت‌الله بهمنی در مورد شرایط پاداش‌ها و همچنین وضعیت مالی این سازمان گفت: «وضعیت مالی سازمان از سال‌های قبل بدتر شده و منابع ورودی با کاهش قابل توجهی همراه شده است با این حال تلاش‌ها برای متضرر نشدن باشگاه‌ها از این محل ادامه دارد. ما به تیم قهرمان پاداش و مبلغ مستقیمی نمی‌توانیم پرداخت کنیم ولی از درآمدهای موجود سهم تیم قهرمان بیشتر از سایر تیم‌ها خواهد بود. از ۱۰۰ درصد منابع، ۸۰ درصد به باشگاه‌ها می‌رسد که سهم تیم قهرمان بیشتر است. ۱۰ درصد را فدراسیون فوتبال می‌برد و ۱۰ درصد دیگر بین سازمان لیگ و هیأت‌های فوتبال تقسیم می‌شود.»

بهمنی در خصوص میزان طلب و بدهی تیم‌ها از این سازمان نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد اما یادآور شد تیم قهرمان جام حذفی هیچ چیزی به‌ عنوان پاداش مالی دریافت نمی‌کند!»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر