پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۳۲۹
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

فکرشهر: نایب رئیس شورای اسلامی شهر بردخون گفت: افراد سودجو سفره صیادان بردخون را نابود و به راحتی اشک صیادان بردخونی را جاری می‌کنند.
به گزارش فکرشهر از فارس،  مجید دریایی صبح امروز  اظهار داشت: از مدتی پیش با تلاش مسؤولان استان و شهرستان، نمایندگان خبرگان و مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و همه دلسوزان منطقه، امنیت به مطاف برگشت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بردخون افزود: پس از تلاش همه دست‌اندرکاران، کم‌کم صید ترال کاهش یافت و امنیت در زندگی و کار مردم به‌ویژه صیادان بیشتر شد.

وی اضافه کرد: متأسفانه به مرور این امنیت در حال کاهش است و افراد سودجو سفره صیادان بردخون را نابود می‌کنند که با نابودی دریا و از بین رفتن آبزیان، صیادان نیز نابود می‌شوند.

دریایی ادامه داد: با تأسف باید بیان کنیم مافیای نابودی دریا توسط مجوزهای صادر شده چند میلیون تومانی در حال شکل‌گیری است و بعضی از آنها که هیچ‌گونه مجوز و مدرکی ندارند، به راحتی اشک صیادان بردخونی را جاری می‌کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بردخون با بیان اینکه کشتی‌های چندتنی به راحتی در عمق کم و آزادانه در حال صید ترال هستند، ابراز داشت: نمی‌دانیم به کجا بنالیم که فریادرسی باشد و اینک چشم صیادان مظلوم جامعه به اقدام مسؤولان به‌ویژه سرداران منطقه دوم دریایی است.

وی گفت: صیادان ترال در منطقه بردخون تا مطاف همه ادوات از قبیل تور و گرگور صیادان بومی را نابود کرده‌اند و هیچ فریادرسی در مقابل چند مالک میلیاردی این شناورها نیست که ضمن ابراز گله‌مندی صیادان، عاجزانه می‌خواهیم برخوردی جدی و قاطع صورت  گیرد که دعای مردم و صیادان نیز بدرقه راه متولیان خواهد بود.

دریایی خاطرنشان کرد: نزدیک به دو سال از راه‌های مختلف مانند مکاتبه، تلفنی، حضوری و شرکت در جلسات پیگیر موضوع صید ترال بوده‌ایم تا مسؤولان از خطرات چنین صیدی آگاه شوند و اقدامی مناسب داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر