چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۳۵۹
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

فکرشهر:  معاون عمرانی استاندار بوشهر خواستار توزیع مناسب و عادلانه آب در شهرها و روستاها شد و گفت: تلاش شده تا مشکلات کمتری را در تامین آب استان شاهد باشیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، مهرداد ستوده صبح دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر از تغییر ساعت کاری ادارات استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: بر اساس درخواست‌های شرکت توزیع نیروی برق استان و به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق، ساعت کار ادارات استان از شنبه ۱۸ خرداد تا پایان شهریور ماه از ساعت شش و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه است.

وی با بیان اینکه پنجشنبه‌ها همچنان مطابق اطلاعیه‌های قبلی تعطیل خواهد بود افزود: مراکز درمانی و بهداشتی، بیمارستان‌ها، اورژانس، آتش‌نشانی، خدمات امداد جاده‌ای و پاسگاه انتظامی و مراکز نظامی شامل این ابلاغیه نیستند.

اقدامات مستمر برای کاهش مشکلات آب

معاون عمرانی استاندار بوشهر در ارتباط با مشکلات آب در استان بوشهر با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات مستمر برای کاهش مشکلات یادآور شد: مشکلات آب متعلق به امسال و پارسال نیست بلکه به دلیل عدم آینده‌نگری در گذشته، با انباشتی از مشکلات و کمبودها در حوزه آب روبه‌رو هستیم.

ستوده تصریح کرد: تلاش‌ها و چانه‌زنی‌های زیادی برای تأمین آب از طریق آب‌شیرین‌کن یا نمک‌زدایی آب انجام شده و در حالی که قبل از این دولت، تنها مجوز ۱۰ هزار متر مکعب آب‌شیرین‌کن داشتیم، اکنون چندین پروژه آب‌شیرین‌کن به بهره‌برداری رسیده و چندین پروژه نیز در دست اجراست.

وی گفت: با توجه به تحریم‌ها و مشکلات ارزی، اجرای این پروژه‌ها زمان‌بر است ولی با تمام توان و استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها، تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن نسبت به تکمیل پروژه‌های حوزه آب اقدام کنیم.

کاهش تن در آبپخش، برازجان و کاکی

معاون عمرانی استاندار بوشهر افزود: سال گذشته شهرهای آبپخش، برازجان و کاکی کانون مشکلات و تنش‌های آبی بودند که امسال تلاش شده مشکلات آب در این مناطق به حداقل برسد.

ستوده خواستار توزیع مناسب و عادلانه آب در شهرها و روستاها شد و گفت: در برخی روستاها، آب بیشتر از ظرفیت داده می‌شود ولی به دلیل توزیع نامناسب مشکل دارند که امسال این معضل برطرف شده است.

وی در ارتباط با امهال تسهیلات کشاورزی نیز بیان کرد: باید بانک کشاورزی اطلاع‌رسانی دقیق و جامعی در این زمینه انجام دهد تا حق کسی ضایع نشود.

مقابله با ملخ‌ها

معاون عمرانی استاندار بوشهر در ارتباط با مقابله با ملخ‌ها نیز اظهار داشت: جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذیربط در این زمینه تلاش قابل قبولی داشته‌اند که باید تداوم داشته باشد.

ستوده از همگرایی و هم‌افزایی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تقدیر کرد و افزود: این همگرایی می‌تواند مدل مناسبی برای همگان باشد و بدون همگرایی و هم‌افزایی موفقیتی حاصل نمی‌شود.

در این نشست، اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر