سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۴۱۸
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

فکرشهر: مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: اعضای بدن دختر نوجوان دیری به بیماران نیازمند پیوند عضو اهداء شد.
به گزارش فکرشهر از فارس، علیرضا باقری امروز  اظهار داشت:فاطمه میدری کودک نوجوان دیری به دلیل سکته مغزی در بیمارستان شیراز بستری و تحت درمان بود که پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان معالج و تایید مرگ مغزی ایشان توسط تیم تاییدکننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی استان فارس، با رضایت پدر و مادر ایثارگر و نوع‌دوست این عزیز سفر کرده اعضای بدنش اهداء شد.

 مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر  با بیان اینکه برداشت اعضای فاطمه میدری در بیمارستان نمازی استان فارس انجام شده است، اظهار داشت: با برداشت و اهداء چهار عضو از جمله روده‌ها، کلیه‌ها و کبد فاطمه عزیز، تعدادی از عزیزان هم‌وطن ما از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی افزود : علاوه بر ارگان‌های حیاتی این نوجوان به بیماران نیازمند که در لیست پیوند وزارت بهداشت و درمان بودند با رضایت خانواده میدری، پوست و قرنیه‌های فاطمه مهربان نیز به تعدادی از بیماران نیازمند اهداء شد و آنها نیز از معلولیت حتمی نجات یافتند.

باقری با تاکید بر ترویج فرهنگ اهداء عضو در جامعه گفت: ترویج فرهنگ اهدا عضو نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهادها است.

وی ادامه داد: تاکنون اعضای بدن ۵۲ بیمار مرگ مغزی در استان بوشهر برداشت و برای پیوند به بیماران نیازمند به استان‌های دیگر ارسال شده است و تعدادی دیگر نیز در بیمارستان‌های خارج از استان بوشهر مرگ مغزی آنها توسط تیم پزشکی تایید و اعضای بدن آنها اهدا شده است.

به گزارش فارس، فاطمه میدری دختر دیری فرزند مصطفی، دانش آموز کلاس ششم دبستان سوره دیر بوده است که متأسفانه به علت سکته مغزی در یکی از بیمارستان‌های شیراز بستری شده بود که بعد از تأیید مرگ مغزی ایشان توسط تیم تاییدکننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی استان فارس، با رضایت پدر و مادرش کلیه‌ها، روده‌ها، کبد، پوست و قرنیه‌هایش به بیماران نیازمند اهداء شد و امروز ۱۶ خرداد ماه پیکر بی‌جان این عزیز پس از تشییع در شاهزاده ابوالقاسم دیر به خاک سپرده شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر