شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۴۴۷
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: امام جمعه بندر دیر گفت: متأسفانه همچنان شاهد هستیم در شرکت‌ها و پتروشیمی‌ها افرادی که بازنشسته شده‌اند دوباره دعوت به کار می‌شوند و پست‌ها را اشغال می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با بیان اینکه  مسئله اشتغال یکی از دغدغه‌های جدی مسؤولان و مردم به ویژه جوانان است  اظهار داشت:  عزیزانی که زحمت کشیده‌اند  تحصیل کرده‌اند و مدرک گرفته‌اند در رشته‌هایی که مورد نیاز این شرکت‌ها در منطقه ماست و مدرک با گرایش نفت و پتروشیمی دارند باز هم  بیکار هستند.

امام جمعه بندر دیر افزود: البته کارهای خوبی هم صورت گرفته و طبق آماری که در سایت منطقه ویژه نگاه می‌کردم که البته قرار بود برای ما هم بفرستند ، تأکید کرده‌اند که می‌توان براساس آدرس  و شماره تلفنی که هست راستی‌آزمایی هم انجام داد.

وی ادامه داد: طبق آمار مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه در این شش ماه اخیر بیش از 900 نفر  نیروهای بومی در شرکت‌های مستقر در منطقه مشغول به‌کار شده‌اند که از مدیرعامل منطقه ویژه و اداره کار و اشتغال تشکر می‌کنم، اما همچنان  توصیه می‌کنیم در راستای به‌کارگیری نیروهای بومی ما تلاش بیشتری صورت گیرد.

حسینی با اعلام اینکه افرادی که بازنشسته شده‌اند و حقوقی هم دارند باید جایشان را به جوان‌ترها بدهند، تأکید کرد:  متأسفانه همچنان شاهد هستیم در  شرکت‌ها و پتروشیمی‌ها افرادی که بازنشسته شده‌اند دوباره دعوت به کار می‌شوند و پست‌ها را اشغال  می‌کنند که می‌طلبد  سخن مقام معظم رهبری و هم آن چیزی که در مجلس تصویب شد اجرایی شود تا بیکاران شاغل  شوند.

وی با اشاره به آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشارخون عنوان کرد: فشارخون بالا عوارض و خطرات زیادی در پی دارد و  بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های قلبی و مغزی از پیامدهای آن است.

خطیب جمعه دیر ادامه داد:  جامعه هدف  این طرح به مراکز بهداشتی و پایگاه‌هایی که اعلام شده است مراجعه نمایند تا پس از شناسایی بیماران دارای فشار خون بالا برنامه مراقبت  از آنها دنبال شود  و شاهد جامعه سالمی باشیم.

وی  توجه به صنایع‌دستی را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری  از افراد می‌توانند با استفاده از تسهیلاتی که دولت در این زمینه پرداخت می‌کند در زمینه صنایع‌دستی مشغول شوند و  با کسب درآمد، خودکفا شوند.

حسینی  به ویژگی‌های شخصیتی امام راحل اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های دشمنان رسیدن به اهداف خود از طریق تهدید، تطمیع و فریب دستگاه‌ها و افراد تصمیم گیرنده است،  اما  امام راحل هیچ‌گاه  تحت تأثیر القائات دشمن قرار نگرفت و تأثیرگذاری شخصیت ایشان در داخل کشور خلاصه نشد، بلکه الهام‌بخش کشورهای اسلامی نیز بود.

وی یادآور شد: شکست آمریکایی‌ها در منطقه محصول الهام‌گیری گروه‌های مقاومت از آرمان‌های امام راحل و ایران اسلامی دانست و افزود: فلسطین مسئله درجه یک جهان اسلام است و معامله قرن را  باید خیانت قرن نامید چرا که برخی حکام مرتجع عرب به جای اینکه دست دوستی به سوی کشورهای اسلامی دراز کنند  با برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام در پی ضربه زدن به جهان اسلام هستند.

امام جمعه دیر عنوان کرد: جمهوری اسلامی از اول تاکنون از ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده و می‌کند و ملت فلسطین هم باید مبارزه سیاسی و نظامی خود را همچنان دنبال کنند تا پیروزی از آن آنها شود.

وی به یاوه گویی‌های اخیر سران آمریکا اشاره و اظهار کرد: ما نه از تهدید دشمن می‌ترسیم و نه فریب این حرف‌ها  را می‌خوریم  که البته مسؤولان باید پاسخ مناسبی به آمریکایی‌ها بدهند.

خطیب جمعه دیر  با تأکید بر اینکه ملت  و مسؤولان ایران  زیر بار زورگویی دشمنان نمی‌روند،افزود: اروپایی‌ها عملا در کنار آمریکایی‌ها هستند و این مثل معروف که سگ زرد برادر شغال است را به ذهن متبادر می‌کند.

حسینی با تقدیر از یکی از خانواده‌های دیری که اخیرا اعضای بدن فرزندشان را  به بیماران نیازمند اهداء کرده‌اند، گفت:این اقدام کاری ارزشمند ، انسانی و اسلامی است و به خاطر اهدای اعضای این دختر دانش‌آموز چندین نفر حیات دوباره پیدا کردند.

وی با اشاره به ارسال چهارمین محموله کمک‌های مردم شهرستان دیر به مناطق سیل‌زده خوزستان بیان کرد:  سیل‌زدگان باز هم نیازمند کمک‌های ما هستند و باید به فکر آنها باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر