جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۴۷۳
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان بوشهر گفت: استان بوشهر دارای رتبه اول سواد سلامت در طرح کشور است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سعید کشمیری صبح شنبه در آئین آغاز اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه و تقویت سلامت در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به طرح کنترل فشار خون خاطرنشان کرد: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در استان همزمان با سراسر کشور امروز در تمام مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها و ۱۹۰ ایستگاه سیار آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان بوشهر افزود: ۵۰۰ هزار نفر جمعیت بالای ۳۰ سال در استان بوشهر داریم که حداقل نصف این جمعیت باید در این طرح حضور یابند و هدف از آن هم شناسایی افراد با فشار خون بالاست.

وی بیان کرد: نصف افراد جامعه اطلاعی از فشار خون بالای خود ندارند و این طرح می‌تواند نقش مهمی در اطلاع افراد از فشار خون بالا داشته باشد.

کشمیری تصریح کرد: بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، استان بوشهر در زمینه سواد سلامت رتبه اول کشور را داراست و مردم استان بوشهر از نطر سواد سلامت و بهداشت در رتبه برتر کشور قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر