سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۴۹۹
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

فکرشهر: ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در دو ماه ابتدای سال۹۸ بیش از ۴ میلیون تن کالا غیرنفتی به ارزش بالغ بر یک میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شد.
به گزارش فکرشهر از فارس، منصور بازیار  اظهار داشت: در دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸، بالغ بر پنج میلیون و ۳۶۵ هزار تن کالا با احتساب میعانات گازی به ارزش بالغ بر یک میلیارد و ۸۳۱ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به میزان کل صادرات با احتساب میعانات گازی اشاره کرد و افزود: میزان کل صادرات با احتساب میعانات گازی استان حدود چهار میلیون و ۵۴۴ هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و ۴۰۴ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۸ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، گوگرد، شمش از آهن، گوجه فرنگی، هندوانه و خربزه، کلم، کاهو و سنگ گچ و گچ بنایی بوده است.

بازیار یاد آور شد: کشورهای چین، کره جنوبی، امارات متحده عربی، مناطق ویژه، هند، برزیل، قطر، عراق، ترکیه و پاکستان مقصد کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: بالغ بر ۷۱ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۸۰ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده که عمده کالاهای وارداتی شامل کره، چای سیاه، خودروی سواری، موز، لاستیک، یراق‌آلات، تخمه آفتاب‌گردان، قطعات خودرو، تخمه کدو و روغن صنعتی می‌باشد.

بازیار عمده کشورهای مبدأ وارداتی گمرکات استان بوشهر را کشورهای چین، نیوزیلند، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، سری لانکا، ایتالیا، اروگوئه، کره جنوبی و تایوان عنوان کرد و گفت: با عنایت به بخشنامه اخیر گمرک ایران در راستای پیشنهادات ارائه‌شده به جهت تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای تجاری و تولیدی در چارچوب دستورالعمل‌های گمرک ایران به جهت حمایت از صنایع تولیدی کشور، گمرکات استان با ارائه خدمات شبانه‌روزی بدون وقفه نسبت به ترخیص این‌گونه کالاها مبادرت می‌نماید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر