پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۵۱۹
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

فکرشهر: رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر با تشریح برنامه‌های دوسالانه ملی جایزه ادبی بوشهر گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ملی ارسال شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمدصادق سعیدی شنبه‌شب در نشست خبری سومین دوسالانه ملی جایزه ادبی بوشهر اظهار داشت: استقبال خوبی از این دوسالانه ادبی صورت گرفته و ارسال هزار و ۵۰۰ اثر موید شور و اشتیاق برای حضور در این دوسالانه است.

وی با اشاره به ارسال ۵۳۹ اثر در بخش داستان کوتاه منتشرشده، افزود: ۵۷۱ شعر منتشرنشده، ۵۸ رمان منتشرنشده، ۶۷ رمان چاپ‌شده، ۷۰ مجموعه‌شعر منتشرشده و ۱۴۵ مجموعه‌شعر چاپ‌شده به دبیرخانه ارسال شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر خاطرنشان کرد: داوری آثار در سه مرحله از سوی هیئت داوران در دو بخش داستان و شعر غیر کلاسیک صورت گرفت.

تشریح آرای هیئت داوران

وی تصریح کرد: از مرحله نخست در بخش داستان بر اساس آرای هیئت داوران ۲۶ مجموعه داستان، ۲۰ رمان چاپ‌شده، ۱۲ رمان منتشرنشده و ۴۵ داستان کوتاه چاپ نشده و در بخش شعر نیز بر اساس آرای داوران ۴۴ مجموعه‌شعر چاپ‌شده و ۲۴۲ شعر منتشرنشده به مرحله دوم راه یافتند.

دبیر سومین دوسالانه ملی جایزه ادبی بوشهر با اشاره به اینکه در مرحله دوم در هر بخش ۱۰ اثر برای حضور در مرحله نهایی معرفی شدند، گفت: نفرات برتر این رویداد نیز ۲۳ خردادماه در آئین پایانی که در مجتمع فرهنگی هنری بوشهر برگزار می‌شود، معرفی و از آنها با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل می‌شود.

سعیدی در خصوص ویژه‌برنامه‌هایی که در طول پنج روز یعنی از ۱۹ تا ۲۳ خردادماه برگزار می‌شود، ادامه داد: همزمان با نخستین روز سومین دوسالانه ملی جایزه ادبی بوشهر ۱۹ خردادماه ویژه‌برنامه «غزل پیشرو ایران؛ با درنگی بر شعر زنده‌یاد دکتر حسین جلال‌پور» با حضور حسن صادقی‌پناه ساعت ۱۹ در سالن اجتماعات اداره‌کل تأمین اجتماعی بوشهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۰ خردادماه، کارگاه تخصصی «اقتباس ادبی در سینما؛ کلیات و جزئیات» با حضور امیر پوریا ساعت ۲۰ در مرکز رفاهی فرهنگیان و ۲۱ خردادماه کارگاه «هنر و ادبیات پست‌مدرن با حضور علی قنبری ساعت ۱۹ در مرکز رفاهی فرهنگیان شماره ۲ برگزار می‌شود.

سعیدی بیان کرد: ۲۲ خردادماه کارگاه «بوم و پسابوم در ادبیات داستانی» با حضور احمد آرام ساعت ۲۰ در مرکز رفاهی فرهنگیان شماره ۲ و شب سپید (شعرخوانی و تحلیل شعر) با حضور شمس آقاجانی ساعت ۲۰ در کافه آوان و ۲۳ خردادماه پنل تخصصی داستان با حضور داوران جایزه ادبی بوشهر ساعت ۹ در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری بوشهر و پنل تخصصی شعر با حضور داوران جایزه ادبی ساعت ۹ در مرکز رفاهی فرهنگیان شماره ۲ برگزار می‌شود.

معرفی چهره‌های ادبی استان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و شهرداری بندر بوشهر گفت: با توجه به اینکه در این رویداد مهمانانی از خارج استان داریم، با تبلیغات محیطی کوشیدیم که ظرفیت ادبی و چهره‌های شاخص ادبیات بوشهر را به نحو مطلوبی هم برای مهمانان و هم برای شهروندان بوشهری بازشناسی کنیم.

وی اظهار داشت: همچنین در کنار این برنامه‌ها ۱۲۰ دقیقه خوانش شعر و داستان و معرفی نویسندگان بوشهر را برای فضای مجازی تولید کرده‌ایم که در جریان این رویداد منتشر و پخش خواهد شد.

سعیدی در پایان یادآور شد: فراخوان چهارمین دوسالانه ملی جایزه ادبی با رویکرد گفت‌وگوی بین‌الملل منتشر خواهد شد که در آن بر ادبیات عرب و ادبیات فارسی‌زبانان کشورهای همسایه تاکید خواهیم کرد.

آئین پایانی سومین دوسالانه جایزه ادبی بوشهر با حضور چهره‌های شاخص ادبیات کشور و اجرای گروه موسیقی «هم‌نوازان برگ‌ریز» با هنرنمایی کامکارها ساعت ۱۹ بیست و سوم خردادماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری بوشهر برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر