شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۵۵۷
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

فکرشهر: سومین جشنواره قرآنی نور شهرستان دشتی یکشنبه شب با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

به فکرشهر، حمید زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در آیین پایانی این جضنواره که در شهر شنبه برگزار شد گفت: برگزاری این جشنواره باعث خواهد شد تا با کشف و پرورش چهره‌های مستعد در معرفی و تشویق و ترغیب آنان به فعالیت های قرانی کوشا باشیم.

دبیر جشنواره قرآنی نور اظهارداشت: این جشنواره با استقبال کم‌نظیر نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بخش شنبه و طسوج در رشته‌های ترتیل، حفظ و مفاهیم قرآن کریم د روبرو شد.

غلامرضا ابراهیمی افزود: برگزاری آیین سنتی مناجات خوانی با حضور صدا و سیمای مرکزبوشهر و مناجات خوانان مطرح پیشکسوت شهرستان دشتی به عنوان یکی از بخش‌های ویژه این جشنواره بود.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی نقشی برجسته در کشف، معرفی و بهره‌مندی از کلام آسمانی وحی و معارف غنی اهل‌بیت (ع) دارد.

در بخش مناجات خوانی این جشنواره سیدبهرام جعفری از روستای میانخره، اسماعیل فقیه از روستای زایر عباسی و حمید جافریان از شهر شنبه به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در ترتیل خوانی نیز ابوالفضل حاجی زاده از خورموج، سیدمحمدجعفر کاظمی از شهر شُنبه اول و دوم شدند و مقام سوم مشترک به سراج الدین اکخوان از شهر شنبه و محمدجواد صنوبر ساز از روستای باغان رسید.

در بخش مفاهیم قرآن کریم رده سنی بزرگسالان زهره صفری، زینب آلیا و مهناز ملاکی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش مفاهیم نوجوانان محمدمهدی یاقوتی، فاطمه جاسمی و رقیه جاسمی اول تا سوم شدند.

در بخش حفظ قرآن نوجوانان نیز مقام های اول تا سوم به ترتیب به مهدی غلامی، امیر حافظ عقاب نشان و امیرعباس عقاب نشان رسید.

بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی با ۱۰ هزار نفر جمعیت در ۱۳۵ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر