جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۵۶۴
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

فکرشهر: مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: کشاورزان و باغداران این شهرستان باتوجه به اوج طغیان دوباره ملخ صحرایی از 20 خرداد تا 7 تیرماه به کشور باید مراقب و هوشیار باشند و برای مبارزه با این آفت توصیه های ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش فکرشهر، امان الله حیدری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از کشاورزان و باغداران انتظار داریم این آفت را روزانه در مزارع و باغ‌ها ردیابی و نسبت به تجهیز و آماده سازی سمپاش های در اختیار اقدام کنند.

وی اظهارداشت: ملخ‌های صحرایی به طول ۴.۵ تا ۷ سانتی متر و به رنگ قهوه‌ای روشن مایل به خاکستری تا زرد با لکه‌های تیره روی بال هستند که درصورت مشاهده برای تائید آفت و دریافت سم به مدیریت جهاد این شهرستان و مرکز ترویج خدمات بندرریگ مراجعه کنند.

حیدری افزود: همه کارکنان، اکیپ‌ها و کارشناسان اداره کل و جهاد کشاورزی گناوه از بهمن ماه تاکنون حتی روزهای تعطیل در بیابان‌ها درگیر ردیابی و مبارزه با این آفت هستند.

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: این آفت به گونه‌ای است که از همه چیز حتی چوب خشک تغذیه می‌کند و به زندگی و تخم ریزی ادامه دهد و هر کدام می‌توانند تا ۶ هزار تخم تولید کنند.

وی یادآورشد: پوره ملخ روزانه چندین کیلومتر و ملخ بالغ روزانه ۲۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر پرواز می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر