پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۵۸۱
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۷

فکرشهر:  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به گلایه مردم از افزایش قیمت کالاها و گرانی مضاعف گفت: باید نظارت و بازرسی مستمر بر بازار صورت گیرد تا شاهد کنترل قیمت‌ها باشیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر دوشنبه در نشست با استاندار و معاونان استانداری بوشهر اظهار داشت: از مهمترین شاخص‌ها و ویژگی‌ها در استان بوشهر وحدت و همدلی و همراهی مسئولان و مردم با هم است.

وی ادامه داد: استان بوشهر دارای نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در کشور طی سال‌های مختلف بوده است و در دوران انقلاب اسلامی نیز این استان نقشی مهم در توسعه و پیشرفت کشور و تحقق دستاوردها داشته است.

امام جمعه بوشهر از تصویب سند اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر ذر آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: این سند به عنوان الگوی کشوری با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب می‌رسد.

افزایش غیرواقعی قیمت کالاها

وی به افزایش غیرواقعی قیمت کالاها در سطح کشور اشاره کرد و با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر بازار و کنترل قیمت‌ها، تصریح کرد: در کنترل قیمت کالاها در بازار استان بوشهر باید سیستم‌های نظارتی قوی شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم از افزایش قیمت‌ها و گرانی مضاعف در استان بوشهر گلایه دارند، اضافه کرد: باید با همکاری تعاونی‌ها در راستای مبارزه با گران فروشی اقدام شود و شاهد شکسته شدن نرخ کاذب کالاها و اجناس در بازار باشیم.

وی یکی از مشکلات اساسی استان را مربوط به حوزه آب دانست و بیان کرد: استان بوشهر همواره در این زمینه با چالش روبرو بوده است و باید با اتخاذ راهکارهای مناسب این مشکل تاریخی استان برای همیشه حل شود.

لزوم حل مشکل آب استان

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار حل مشکل آب استان بوشهر با تدوین نقشه تامین آب استان شد و گفت: یکی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار گیرد نوسازی شبکه‌های آبرسانی است تا از هدررفت آب جلوگیری شود.

وی خواستار توجه ویژه به موضوع مدیریت توزیع و مصرف آب در شهرها و روستاها شد و اظهار داشت: مردم نیز نقش بسیار مهمی در عبور از این چالش دارند و باید مصرف بهینه آب را مورد توجه ویژه قرار دهند.

آیت‌الله صفایی بوشهری یکی دیگر از مشکلات استان را بیکاری دانست و افزود: نرخ بیکاری در استان بوشهر توسط مسئولان ۱۰.۲۵ درصد اعلام شده است که باید برای رفع مشکل اشتغال چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: این میزان بیکاری در استان بوشهر با وجود ظرفیت‌هایی همچون پارس جنوبی، نیروگاه اتمی، بندر، دریا، ساحل و… پذیرفتنی نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر