شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۵۸۲
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۲

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر گفت: ساخت جاده بر روی خور، روند مهاجرت و حیات ماهی‌ها را در ساحل جزیره شیف با وقفه مواجه کرده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، دیروز تصویری با عنوان ماهیانی که با پای خود به تور صیاد می‌افتند، در فضای مجازی منتشر و ماهیانی را نشان می‌داد که به شکل دسته جمعی از آب بیرون پریده و به دست چند نفر جمع‌آوری می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر گفت: رفتارهای بیولوژیکی ماهی‌ها بر اساس غریزه است و برخی از گونه‌های ماهی برای تخم‌گذاری به نقاط خاصی مهاجرت می‌کنند.

محمود مقیمی با اشاره به تخم گذاری ماهی‌ها در خور نزدیک جزیره شیف افزود: ساخت جاده بر روی خور مانعی برای مهاجرت آنها ایجاد کرده است تا ماهی‌ها نتوانند گردش حیات خود را کامل کنند.

وی تصریح کرد: این جاده که برای رفاه حال مردم ساخته شده پیامدهای زیست محیطی و اکولوژیکی زیادی داشته و روند مهاجرت و زندگی ماهی‌ها را با وقفه مواجه کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: این ماهی‌ها از نوع ماهی‌های پرنده نیستند و در سطح آب زندگی می‌کنند و پریدن آنها بر روی جاده برای رسیدن به محل تخم‌ریزی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر