سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گفت و گوی اختصاصی «فکرشهر» با ملی‌پوش پاکت بیلیارد ایران درجزیره خارک 
فکرشهر ـ کوروش امینی: «بیلیارد»، یکی از ورزش‌های قدیمی است که علاقه‌مندان زیادی به ویژه در میان جوانان و نوجوانان پیدا کرده است؛ رشته ای که به قدرت بدنی و فکری بالایی نیاز دارد و مورد اقبال در کشورهای صاحب ورزش نیز بوده است. بیلیارد در کشور ما، زیرمجموعه فدراسیون بیلیارد و بولینگ و بولس است...
کد خبر: ۵۶۶۰۰
سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۲

فکرشهر ـ کوروش امینی: «بیلیارد»، یکی از ورزش‌های قدیمی است که علاقه‌مندان زیادی به ویژه در میان جوانان و نوجوانان پیدا کرده است؛ رشته ای که به قدرت بدنی و فکری بالایی نیاز دارد و مورد اقبال در کشورهای صاحب ورزش نیز بوده است. بیلیارد در کشور ما، زیرمجموعه فدراسیون بیلیارد و بولینگ و بولس است.

به گزارش فکرشهر، اولین رنکینگ «بیلیارد» بانوان استان بوشهر، با حضور ۱۷ ورزشکار از شهرستان های جم، برازجان، بوشهر و جزیره خارک به میزبانی باشگاه «برسا» بوشهر به مناسبت عید سعید فطر برگزار شد. 
مسوولیت برگزاری این دوره برعهده خانم «بیگدلی»، نایب ریس هیات و «بابک اگرش»، مسوول کمیته داوران بود. در این دوره، ورزشکاران در جداول تک حذفی و دوحذفی به رقابت پرداختند که در انتها «حمیده موذنی» از شهر جم، «منصوره نورآباد مطلق» از جزیره خارک و «پگاه پرچم» از بوشهر، مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و به همین بهانه، با قهرمان ملی‌پوش بیلیارد جزیره خارک ـ منصوره نورآباد مطلق ـ به گفت و گو نشستیم تا وی از فعالیت خود و وضعیت این روزهای این رشته اش بگوید.

فکرشهر: از چه سالی ورزش را شروع کردید؟
من از سال۸۶ با رشته بیلیارد، ورزش را حرفه ای شروع کردم. 

فکرشهر: چطور شد که به بیلیارد گرایش پیدا کردید؟
قبل از بیلیارد، شنا كار می كردم. بر حسب اتفاق با این رشته آشنا شدم و بعد از چند ماه تمرین به مسابقات كشوری رفتم و توانستم مدال بیاورم و از همان موقع این رشته را دنبال می کنم. 

فکرشهر: از چه زمانی وارد تیم ملی پاکت بیلیارد شدید؟
از سال 1391.

فکرشهر: رشته بیلیارد، داری چند زیرشاخه است؟
بیلیارد دارای زیرشاخه‌های مختلفی از قبیل ایت بال، ناین بال و تن بال هست و اسنوکر.

فکرشهر: چه عناوینی تاکنون کسب کرده‌اید؟
من ٢٠مدال تاكنون كسب كردم؛ هم طلا، هم نقره و هم برنز.

فکرشهر: از اعضای خانواده شما کسی به‌صورت حرفه‌ای این ورزش را دنبال می‌کند؟
پدرم كار می كردن ولی نه به صورت حرفه ای. خواهرم هم هستند كه ایشان هم عضو تیم ملی هستند.

فکرشهر: در جامعه، بیلیارد را به‌عنوان ورزش پر هزینه  قلمداد می‌کنند؛ این صحبت حقیقت دارد؟
به نظر من هر ورزش حرفه ای، هزینه بردار است. در حقیقت بیلیارد ورزش پرهزینه‌ای است و به خاطر یک سری مسائل که در گذشته بود و نگاه غلطی که در جامعه وجود دارد و آن را جزو ورزش‌های حرام می‌دانستند، حامی مالی زیادی نداریم و این نگاه مخصوصاً در دستگاه‌های دولتی باعث شده که ما نتوانیم حامیان مطلوبی جذب کنیم و بازیکنان با هزینه‌های شخصی خودشان به مسابقات اعزام می‌شوند یا در اردوها شرکت می‌کنند، یا اگر بخواهند در یک باشگاه تمرین کنند باید برای یک میز هزینه ای  پرداخت کنند و کسی که بخواهد در مسابقات جهانی شرکت کند، با یکی دو ساعت به آمادگی نمی‌رسد و حداقل باید 5 الی 6 ساعت در روز تمرین کند؛ البته یک سری از باشگاه‌دارها برای ملی پوشان امتیازاتی قائل شدند و شرایطی برای بازیکنان فراهم کردند و بازی کردن را برای آن‌ها رایگان گذاشتند و حامی مالی ملی‌پوشان شده‌اند که آن هم محدود است.

فکرشهر: پس این صحبت که ورزش پر هزینه ای است را تأیید می‌کنید؟
تا حدودی بله، چون مثلاً یک بازیکن بخواهد یک چوب مناسب تهیه کند، قیمت آن از ٢٠٠ تومان  شروع می شود و تا قیمت های بسیار بالا ادامه دارد و یا میز آن حدود 30 میلیون است که برای یک میز معمولی باید بپردازد؛ این ها نشانگر هزینه‌های بالای این رشته است.

فکرشهر: تمرینات خودتان را کجا انجام می دهید؟ 
تمرینات خودم را در بوشهر انجام می دهم، چون مربی من آقای بابک اگرش، بوشهر هستند ولی به عشق مردم خارک با نام جزیره خارک شرکت می کنم چون غیرت و تعصبی نسبت به خارک دارم و غیرت هم، زن و مرد نمی شناسد و باید درخون و سرشت شما باشد؛ هرچند در جزیره خارک حمایت نشده ام و نمی شوم؛ مثل حالا که دوم استان شدم ولی خیلی در خارک هنوز نمی دانند.

فکرشهر: اگر به گذشته بازگردید، بازهم این ورزش را انتخاب می‌کنید؟
به دلیل علاقه‌ای که به این رشته دارم، بازهم بیلیارد را آغاز خواهم کرد، سعی می کنم بدون استرس تمرین کنم و پیشرفت کنم.

فکرشهر: صحبت پایانی؟
در این رشته از خانم‌ها حمایت بشود، حالا من شاگرد خصوصی دارم و آموزش می‌دهم که خیلی از آن‌ها استعداد و علاقه دارند، ولی به دلیل کمبود امکانات در جزیره خارك نمی‌توانند پیشرفت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر