جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۶۱۵
سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: پیوند نیازمندی های جامعه و صنعت با دانشگاه به عنوان یک ضرورت، حلال بسیاری از مشکلات کشور است.

به گزارش فکرشهر، رضا آذین روز سه شنبه در نشست مکتب بوشهر با موضوع "مدل یکپارچه آموزش، پژوهش و نوآوری در تعامل دانشگاه نسل سوم و صنعت" افزود: برای برقراری ارتباط با حوزه صنعت باید سعی کرد زبان خاص این حوزه یادگیری شود و سطح آمادگی فناوری در دانشگاه افزایش یابد.

وی بیان کرد: سطح استاندارد در حوزه صنعت حرفه ای و بسیار بالاست که این مهم می طلبد در ارتباط با این بخش ظرافت های خاص مرتبط با آن دیده شود.

آذین ادامه داد: در این زمینه حضور دانشگاه خلیج فارس در پالایشگاه فجر جم یک تجربه موفق در بحث ارتباط دانشگاه و صنعت است که قابلیت الگوگیری برای ارتباط با سایر بخش ها را دارد.

وی بیان کرد: دانشگاه خلیج فارس برای موفقیت در این عرصه با ایجاد هسته های پژوهشی، تعیین صورت مساله در قالب پروپزال های کارشناسی ارشد و دکتری و ارائه راه حل در کنار حضور و بازید از بخش های مختلف صنعت نفت توانست به یک موفقیت مطلوب دست پیدا کند.

آذین ادامه داد: تقویت نگاه کارآفرینانه در صنعت، برگزاری استارتاپ های دانشجویی در حوزه های صنعت یکی از راه حل های کمک کننده به ارتباط موثر صنعت و دانشگاه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر