سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۶۲۴
سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: باید به کودکان خود آموزش های محیط زیست را ارائه دهیم تا با گونه های گیاهی و جانوری رفتار محبت آمیزی داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مجید خورشیدی روز سه شنبه در نشست با سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست استان بوشهر افزود: اگر کودکان خود را با محیط زیست آشنا می‌کردیم امروز فلرهای عسلویه را راه اندازی نمی‌کردیم.

وی  یادآورشد:  تا سال ۹۲ در استان بوشهر ۱۶ سمن مجوز فعالیت داشتند و ظرف شش سال این شمار به ۲۲۰ سمن  افزایش یافته که بیانگر نگاه ویژه دولت به موضوع سمن‌ها است .

خورشیدی  اظهار داشت: نامگذاری یک هفته به نام محیط زیست باعث می‌شود تا به سمت اهداف آن برویم و کمک کنیم که محیط زیست شرایط بهتری داشته باشد.
وی با بیان اینکه جامعه ما در حوزه محیط زیست دغدغه‌مند است، تصریح کرد: مدیریت ارشد استان بوشهر تلاش داشته تا دغدغه‌مندی مردم را درک کرده و در راستای دستیابی به اهداف و برنامه‌ها حمایت لازم را داشته باشد.

خورشیدی اضافه کرد: در همین راستا در سفر مسئولان کشوری به استان بوشهر فلرهای عسلویه را به آنها نشان دادیم و همین موضوع باعث شد در اولین مصوبه دولت بعد از سفر به استان کارگروه مرتبط با محیط زیست استان بوشهر تشکیل شد.

وی اظهار داشت: استان بوشهر در بحث محیط زیست عقب ماندگی‌هایی دارد اما سازمان حفاظت محیط زیست با تلاش و اقدامات تخصصی دغدغه زیست محیطی استان را مدیریت می‌کند.

خورشیدی گفت: نمونه آشکار این عقب ماندگی این است که در مبارزه با ملخ‌ها مجبوریم برای سمپاشی هوایی تا خنک شدن هوا صبر کنیم.

وی افزود:  تلاش داریم تا موضوع پسماند در استان بوشهر به صورت ویژه ساماندهی شود.

خورشیدی بااشاره به برخی از عقب‌ماندگی‌ها در حوزه محیط زیست استان بوشهر یادآورشد: توجه به حفظ محیط زیست و گونه‌های گیاهی و جانوری باید به صورت ویژه در دستور کار باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: اندیشه حفاظت از محیط زیست و زمین هم در فرهنگ ایرانیان و هم در دین اسلام از دیرباز وجود دارد طوری که کمتر دینی به اندازه اسلام به محیط زیست اشاره کرده است.

وی اضافه کرذ: استان بوشهر دارای پتانسیل‌های محیط زیستی زیاد و زیستگاه‌های متنوعی از گونه‌های جانوری علفخوار، ساحلی و دریایی است و زیستگاه‌های استان از جمله تالاب‌ها، پارک‌های ملی نایبند، دیر - نخیلو و دو اثر طبیعی ملی گنبد نمکی و جزیره خارگ از این نظر دارای رتبه بالایی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: یکی از مشکلات بعد از توسعه نفت و گاز در استان بوشهر این است که محیط‌زیست انسانی بویژه در جنوب ااین ستان بشدت مورد تهدید قرار گرفته است.

قلی نژاد ادامه داد: استقرار تعداد زیادی صنعت بدون گزارش‌ها و پیوست‌های زیست محیطی باعث بروز مشکلاتی شده است که مخالفت در محل استقرار بعضی از این پروژه‌ها را به همراه داشته است.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین مساله محیط زیست استان بوشهر مربوط به آلودگی هوا، ورود فاضلاب‌های خانگی به دریاها و پسماند است.

قلی نژاد گفت: به دستور رئیس جمهوری کمیته ملی آلودگی هوای عسلویه تشکیل شد که امید واریم این کمیته بتواند راهکارهای عملی برای کاهش آلاینده‌ها در جنوب استان بوشهر ارائه دهد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: متخلفان قوانین محیط زیستی را با متولی گری و متصدی گری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به دادگاه معرفی می‌کنیم.

عباس برزگرزاده افزود: باید از اتفاقات منفی در حوزه محیط زیست جلوگیری کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر