پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۶۴۰
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

فکرشهر:  مدیر آموزش و پرورش دشتی استان بوشهر گفت : تیم ریاضی پایه دهم دبیرستان شهید بهشتی شهر خورموج مرکز این شهرستان به مرحله نهایی دوازدهمین دوره لیگ علمی پیشگامان ایران اسلامی (پایا ) راه یافت.

به گزارش فکرشهر، علی حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این دوره از مسابقات، تیم علمی دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی خورموج به سرپرستی ارشیا گل و عضویت امیر رضا قامتی مجرد، بابک بنیادی، پوریا تیموری و رضا امیر در رشته ریاضی پایه دهم توانست با کسب رتبه های برتر استانی و کشوری در دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی به مرحله نهایی راه یابد و جزو هشت تیم برتر کشور قرار گیرد.

وی اضافه کرد: لیگ علمی پیشگامان ایران اسلامی با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی، مؤسسه علمی رزمندگان و خانه ریاضی تهران در دو بخش داخلی و بین‌المللی برگزار می شود.

مدیر آموزش و پرورش دشتی افزود: لیگ علمی پایا در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ به صورت گروهی در پایه ششم ابتدایی و دوره اول متوسطه در یک رشته واحد به عنوان علوم پایه متشکل از دروس ریاضی و علوم و در پایه دهم در رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی تا به حال در دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی برگزار شده است و طبق برنامه در تابستان امسال مرحله نهایی آن برگزار می شود.

حسینی اضافه کرد: همچنین در این دوره علاوه بر رشته‌های فوق، لیگ های علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی، پژوهشی کارآفرینی نیز در مقطع متوسطه دوره اول (پایه‌های هفتم، هشتم و نهم) و مقطع متوسطه دوم (پایه دهم و یازدهم) طراحی شده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی در این دوره، ارتباط بین علوم پایه و تقویت دانش‌آموزان در تبدیل قدرت علم به عمل است.

حسینی یادآورشد: در این دوره تلاش شده است تا نگرش دانش‌آموزان نسبت به علوم پایه از دانش محض به عمل و دانش میان رشته‌ای تغییر داده شود.

وی بیان کرد: همچنین ترویج روحیه پژوهشگری و پرسشگری، هدایت دانش‌آموزان در مسیر تحقیق و پژوهش، آشنایی دانش آموزان با حوزه کسب و کار و استارت آپ ها، طراحی لیگ پژوهشی و کارآفرینی در کنار لیگ علمی، یکی دیگر از محورهای اصلی این دوره از لیگ پایا به شمار می‌رود.

حسینی گفت: این مسابقه به عنوان بزرگترین رقابت علمی جهان اسلام شناخته می‌شود و گروه‌های برتر تسهیلات ویژه بنیاد ملی نخبگان را دریافت می‌کنند.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر