شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۶۷۶
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: در زمان حاضر به علت فرسودگی و عمر زیاد میزان هدر رفت آب در شبکه روستاهای این شهرستان ۴۵ درصد است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالحسین رفیعی پور درکارگاه اهمیت منابع طبیعی، آب و آبخیزداری و تهدیدهای پیش رو در تنگستان افزود: برای جلوگیری از هدر رفت آب در این شهرستان نوسازی شبکه‌های روستایی و مدیریت توزیع آب در روستاها با نصب کنتور انجام شده که این امر تاثیر بسزایی در توزیع صحیح آب و کاهش بحران کم آبی داشته است.

وی اضافه کرد: درسفر اسفند ماه سال گذشته رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و توسعه شبکه آب و احداث مخازن ذخیره برای شهرستان‌های تنگستان و دشتی مصوب شده است.

رفیعی پور گفت: امید واریم با بهره برداری از آب شیرین کن هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی دلوار در سال ۹۹ و اجرای نوسازی شبکه انتقال و توزیع آب بحران کم آبی تنگستان به طور کامل برطرف شود.

وی با انتقاد از آب داران روستایی که قطع و وصل آب بدست آنهاست افزود: ارائه خدمت توسط بعضی آب داران در روستاها به علت رعایت نکردن مدیریت توزیع نارضایتی مردم را باعث شده است.

رفیعی پورافزود: همزمان با آغاز فصل گرما انشعاب آب ۵۵۰ باغ ویلا در تنگستان قطع شده است

شهرداران، دهیاران و مدیران حوزه منابع طبیعی و وزارت نیرو از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم سواحل دریا و بستر رودخانه ها جلوگیری کنند

فرماندار تنگستان در بخش دیگری اظهارداشت: در زمان حاضر ۴۵۹ شهر وهشت هزار و ۶۵۰ روستای کشور در معرض سیل هستند که شهرداران و دهیاران باید با حساسیت بیشتر جلوی هرگونه ساخت و ساز در حریم رودخانه و مسدود کردن آبراه‌های فصلی را بگیرند.

وی از دهیاران و شوراهای اسلامی این شهرستان خواست با توجه به اینکه بالاترین ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان تنگستان است از هرگونه همکاری در این زمینه خودداری کنند.

رفیعی پور یادآور شد: با کاشت جنگل در مناطق علی آباد جائینک، بنه گز، سمل، گلگون و منطقه محمود احمدی کارهای خوبی برای تثبیت شن‌های روان اقدام شده است.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: با هر هکتار آبخیزداری بیش از ۵۲۰ مترمکعب آب به سفره‌های زیر زمینی تزریق می‌شود.

وی یادآور شد: دیوار حفاظتی تعدادی از روستاهای ساحلی که براثر بارندگی و طغیان دریا در سال جاری دچار خسارت شد، ترمیم می‌شود.

رفیعی پور بیان کرد: سهم شهرستان تنگستان از اعتبارات سفر اسفند ماه سال گذشته رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که در حوزه‌های آب، سد خائیز، مجموعه ورزشی کارگری، ایستگاه فوق توزیع برق جائینک، اتوبان دلوار- دیر، شیلات، اسکله‌ها و مدارس هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: با اجرای پروژه‌های مصوب سفر رونق و توسعه مناسبی در انتظار شهرستان تنگستان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر