جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده مردم دشتی و تنگستان در صحن علنی مجلس:
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس خواستار رسیدگی دولت به وضعیت آب شرب، اشتغال و ترمیم وضعیت راه‌های استان بوشهر شد و گفت «بیم آن می‌رود مجلس به باشگاهی برای حضور نمایندگان تبدیل شود»...
کد خبر: ۵۶۶۷۹
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس خواستار رسیدگی دولت به وضعیت آب شرب، اشتغال و ترمیم وضعیت راه‌های استان بوشهر شد و گفت «بیم آن می‌رود مجلس به باشگاهی برای حضور نمایندگان تبدیل شود».

به گزارش فکرشهر، سیدکمال الدین شهریاری در نشست علنی روز سه شنبه ـ 21 خردادماه ـ در نطق میان دستور خود با بیان اینکه اکنون در سال پایانی دوره دهم مجلس شورای اسلامی به سر می بریم، گفت: با نگاهی به 3 سال گذشته و مقایسه این دوره با دوره های دیگر مجلس که اینجانب افتخار نمایندگی در دوره سوم و چهارم آن را داشتم باید بگویم مجلس شورای اسلامی علیرغم توسعه کمی در فضا و ساخت و سازهای انبوه و گسترش سازمانی و چند برابر شدن کارکنان و ایجاد معاونت ها و تشکیلات وسیع با نیروی انسانی زیاد، در مرکز پژوهش ها و غیره و رشد بودجه و هزینه های اداری نه تنها کیفیت گذشته خود را در مقام قانونگذاری و نظارت حفظ نکرده بلکه با سقوط در ورطه روزمرگی و تبدیل شدن به کارخانه تولید انبوه قوانین الحاقی و اصلاحی که ارتباط چندانی با مسائل و مشکلات مهم جامعه ندارد، به نهادی بی اثر در ساختار نظام تبدیل شده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیم آن دارم چنین مجلسی نیروهای کیفی و نخبه خود را از دست داده و در دوره های آینده به باشگاهی برای نمایندگان تبدیل شود که هفته ای چند روز در آن حضور یافته و موثرترین اقدام آنها در زمان حضور وزیران در این باشگاه باشد که با حلقه زدن به دور آنها و تقدیم نامه هایی در خصوص رفع خواسته های شخصی و جمعی موکلین با تضرع و استغاثه امیدوار به رفع برخی از مشکلات ریز و درشت آنها باشند و به جای مجلس، نهادهای متعدد دیگری همچون سران سه قوه به امور بپردازند.

وی افزود: نگاه دولت و مسوولان نظام به استان بوشهر که به لحاظ وسعت و جمعیت یکی از استان های کوچک اما به لحاظ ظرفیت ها و منابع سرانه مادی و معنوی ثروتمندترین استان کشور محسوب می شود، نگاهی از منظر منافع ملی منهای منافع منطقه ای و استانی است به گونه ای که علیرغم تعبیر دولتمردان از این استان، به عنوان پایتخت انرژی کشور اغلب شهرستان های بوشهر از نظر شاخص های توسعه ای مانند شاخص های زیست محیطی، اشتغال، درآمد سرانه، امید به زندگی و سلامت در پایین ترین سطوح کشور ارزیابی می شود.

شهریاری اضافه کرد: با وجود مجتمع عظیم گازی و پتروشیمی واقع در منطقه پارس جنوبی که برای حدود 100هزار نفر جمعیت فرصت شغلی ایجاد کرده، جوانان تحصیلکرده بیکار شهرستان های دیلم، تنگستان و دشتی با نرخ های بیکاری به ترتیب 19، 18.1 و 15.2 درصد در حسرت یک شغل آبرومندانه در پشت حصارهای مجتمع مذکور شب را صبح می کنند و خانواده های آنها همچنان چشم به راه همسران و فرزندان خود در خانه به امید لقمه نانی نشسته اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره مشکلات حوزه انتخابیه بیان داشت: از رئیس جمهور که با سفر استانی خود و هیأت دولت در پایان سال گذشته به استان بوشهر و در مصوبات سفر، اعتبارات مناسبی برای شهرستان های دشتی و تنگستان منظور کردند، تشکر می کنم.

وی خطاب به روحانی اضافه کرد: دستور دهید هرچه سریع تر اعتبارات سفر مذکور تخصیص یافته تا مردم شهرستان های دشتی و تنگستان آثار سفر را به چشم ببینند.

شهریاری خطاب به زنگنه اظهار داشت: از اینکه اعتبارات مناسبی به طرح های عمرانی شهرستان دشتی و تنگستان اختصاص دادند تشکر کرده و از مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درخواست دارم دستور دهید نسبت به تعیین تکلیف و ادامه کار کارکنان اخراجی این شهرستان از منطقه ویژه پارس جنوبی اقدام سریع صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر نیرو اظهار کرد: ضمن پیگیری فعال کردن خط اعتباری فاینانس سدهای منطقه و تأمین اعتبار سد دیگری در منطقه دستور دهید عملیات اجرایی چند سد دیگر که مطالعات فاز دوم آنها خاتمه یافته و اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در ردیف بودجه سال جاری برای آن پیش بینی شده از طریق فراخوان و مناقصه شروع شود.

وی ادامه داد: همچنین شرکت آبفا هرچه سریع تر نسبت به عملیات اجرایی آب شیرین کن 7 هزار و 500 متر مکعبی بخش ساحلی تنگستان و 5 هزار مکعبی دلوار و 600 مترمکعبی ساحلی اقدام کند تا مردم منطقه از بی آبی نجات پیدا کنند.

شهریاری خطاب به وزیر راه گفت: با استفاده از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور هرچه سریع تر نسبت به ادامه و اتمام عملیات بزرگراه بوشهر-دلوار-دیر که به علت تردد زیاد خودروها و سرعت غیرمجاز به جاده مرگ معروف شده و بیشترین تصادف های منجر به فوت استان بوشهر در این جاده اتفاق می افتد اقدام کرده و مردم بخش ساحلی شهرستان تنگستان و بنادر منطقه را از این مصیبت نجات دهد.

این عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر ادامه داد: ضمن تشکر از سازمان بنادر به خاطر تأمین اعتبار لایروبی و توسعه بنادر شهرستان های دشتی و تنگستان درخواست دارم هرچه سریع تر نسبت به شروع عملیات اجرایی توسعه بنادر منطقه اقدام کند.

وی افزود: سازمان ایمیدرو هرچه سریع تر مطالعات اکتشاف مواد معدنی با ارزش شهرستان های دشتی و تنگستان را به اتمام رسانده و استخراج آن را در دستور کار قرار دهد و از طریق تأمین اعتبار بندر صادراتی مواد معدنی، زمینه آن را فراهم کند.

شهریاری ادامه داد: از وزارت تعاون تقاضا دارم هرچه سریع تر با کلنگ زنی درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی شهرستان تنگستان، مردم این هشرستان را از خدمات درمانی مناسب برخوردار کنند و با تأمین اعتبار مجتمع های ورزشی کارگران حوزه انتخابیه، این قشر زحمتکش را مورد توجه قرار دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از سازمان شیلات ایران درخواست دارم نسبت به اتمام عملیات بندر شیلاتی دلوار و همچنین تأمین اعتبار لایروبی بندر شیلاتی عامری اقدام شود و همچنین از وزارت ورزش و جوانان می خواهم نسبت به تکمیل سالن های ورزشی منطقه و همچنین تأمین اعتبار تکمیلی ورزشگاه شهرستان تنگستان اقدام عاجل کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر