جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۶۸۳
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر علامت‌گذاری شناگاه‌های آلوده در سواحل خلیج فارس استان بوشهر گفت: در این راستا ۴۵ ایستگاه برای پایش زیست محیطی شناگاه‌های استان بوشهر تعیین شده است.

 گزارش فکرشهر از تسنیم، سواحل این استان در تمام فصول سال به ویژه در ایام فصل گرما، محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان محسوب می‌شود.

استان بوشهر با دارا بودن بیش از 937 کیلومتر ساحل ظرفیت مهمی را برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مهم اقتصادی و گردشگری فراهم کرده که در این راستا دهکده‌های گردشگری ساحلی طراحی شده است.

تفریحات و ورزش‌های آبی و دریایی در خلیج فارس از جمله برنامه‌هایی است که مردم به ویژه جوانان و نوجوانان استان بوشهر از آن بهره‌ می‌برند.

این روزها ساحل بوشهر مملو  از جوانان و نوجوانانی است که بخشی از اوقات فراغت خود را در دریا سپری می‌کنند که یکی از نگرانی آنان مشخص نبودن وضعیت آلودگی آب دریا است چراکه برخی نقاط سواحل شهرهای بندری استان بوشهر محل ورود پساب فاضلاب است.

جوان بوشهری که در ساحل بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه هر روز بخشی از ساعات روزانه به شنا در خلیج فارس اختصاص می‌دهم اظهار داشت: یکی از دغدغه‌هایی که وجود دارد در بخش نقاط ساحل شاهد ورود فاضلاب به دریا هستیم که تهدید جدی برای بیماری‌های گوناگون است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در جلوگیری از پساب فاضلاب به دریا اقدام کنند افزود: در این رابطه  نیاز همکاری همه مسئولان و مردم است چراکه این ساحل خدادادی متعلق به همه مردم و آبزیان خلیج فارس است.

فرد دیگری در پاسخ به مشکلات زیست محیطی خلیج فارس بیان کرد: دریا و شنا جزء برنامه‌های همیشگی بوشهری‌ها است ولی برای استفاده بهینه از این موهبت الهی باید راهکارهای لازم در رعایت موارد زیست محیطی  ارائه شود.

در بخشی از ساحل بوشهر که شاهد نصب لوله‌هایی با دهانه بسیار بزرگ هستیم جوان بوشهری با انتقاد از  صدور مجوز برای نصب اینگونه سازه‌ها در آلوده کرده دریا افزود: باید راهکارهای اساسی در فاضلاب‌هایی که  به دریا سرازیر در اتصال به شبکه فاضلاب اقدام شود تا از آلودگی دریا جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار  تسنیم  با تاکید بر جلوگیری از  ورود فاضلاب به دریا  اظهار داشت: ورود فاضلاب به دریا در نقاط مختنلف شهر بوشهر یکی از مهمترین دلایل آلودگی ساحل بوشهر است.

اکبر توسلی از ورود  فاضلاب در چند نقطه ساحلی بوشهر به دریا  خبر داد و خاطرنشان کرد:  ورود فاضلاب به  دریا ضمن اینکه سبب نگرانی مردم شده مخاطرات زیست‌محیطی متعددی را فراهم می‌کند.

وی اشاعه بیماری‌های پوستی برای شناگران را از جمله تبعات ورود فاضلاب به دریا دانست و افزود:  فاضلاب سلامتی افرادی که در این نقاط شنا می‌کنند را به خطر می‌اندازد که باید از ورود فاضلاب به دریا جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر با اشاره به تامین آب فضای سبز از طریق فاضلاب‌های شهری افزود: برای بهره‌برداری از پساب فاضلاب در راستای تامین آب فضای سبز تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهر بوشهر طراحی و راه‌اندازی می‌شود که نقش مهمی در جلوگیری از آلودگی دریا دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با  خبرنگار تسنیم  با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم این استان سواحل خلیج فارس است  خاطر نشان کرد:  نوار ساحلی استان بوشهر دارای ارزش‌های خاص اکولوژیک است که باید الزامات زیست محیطی در سواحل استان مورد توجه قرار بگیرد.

فرهاد قلی‌نژاد یکی از ظرفیت‌های مهم سواحل استان را گردشگری و تفریحات دریایی دانست و  گفت: با توجه به اینکه فاضلاب صنعتی و شهری در برخی سواحل این استان راهی دریا می‌شود باید این نقاط برای مردم مشخص و نمایان شود.

وی با بیان اینکه برخی نقاط سواحلی استان بوشهر بشدت آلوده است افزود:  نصب پرچم در نقاط  سواحل آلوده استان بوشهر از ماموریت‌های شهرداری‌ها است که برخی شهرداری‌ها این مهم را مورد توجه قرار می‌دهند.

   مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهربا تاکید بر علامت‌گذاری شناگاه‌های آلوده در سواحل خلیج فارس استان بوشهر تصریح کرد: در این راستا 45 ایستگاه برای پایش زیست محیطی شناگاه‌های استان بوشهر تعیین شده است.

قلی‌نژاد افزود: این ایستگاه‌ها در شناسایی نقاط آلودگی میکروبی، شیمیایی و زیست محیطی فعالیت می‌کنند و هر سه ماه یکبار نقاط آلوده شناگاه‌ها شناسایی و معرفی می‌شود که پس از پایش و آزمایشات زیست محیطی و میکروبی پرچم‌گذاری می‌شود.

وی بیان کرد: شناگاه‌هایی که در آزمایش‌ها و پایش‌های انجام شده آلوده شناخته شده‌اند با همکاری شهرداری پرچم‌گذاری شده است.

با توجه به استفاده دائم از دریا برای شنا و تفریحات آبی و دریایی لازم است مسئولان ذیربط در سالم سازی آب دریا اقدامات موثر و مستمر انجام دهند  تا  مردم بوشهر از این موهبت الهی بهره‌برداری بهینه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر