سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۶۹۷
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از اجرای سد ارغون کلمه دشتستان خبر داد و گفت: این عملیات فردا با حضور استاندار بوشهر و نماینده مردم دشتستان در مجلس آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حسین باشی‌زادگان با اشاره به آغاز عملیات سد ارغون کلمه دشتستان اظهار داشت: این سد به منظور ذخیره و تامین آب مورد نیاز شهر کلمه و روستاهای هم‌جوار ساخته می‌شود.

وی،با بیان اینکه سد ارغون ذخیره‌ای دشتستان نقش مهمی در کنترل و تنظم روان آبهای سیلابی این منطقه دارد تصریح کرد: مساحت مخزن این سد افزون بر 24 هکتار و میزان آبدهی آن به صورت متوسط سالانه 1.8 میلیون متر مکعب است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر حجم مفید مخزن سد ارغون کلمه را 1.6 میلیون متر مکعب دانست و خاطر نشان کرد: این سد با ارتفاع 23 متر و طول تاج 230 متر ساخته می‌شود.

باشی‌زادگان با اشاره به انجام عملیات 50 هزار متر مکعب خاک‌برداری در ساخت سد ارغون کلمه افزود: بر اساس ارزیابی کیفی احداث بند ذخیره‌ای ارغون در شهرستان دشتستان مدت اجرای آن  15 ماه برآورد شده است.

   وی میزان برآورد اجرای  اعتباری  ساخت سد ارغون کلمه دشتستان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اعتبار ساخت این پروژه تصویب شده که عملیات اجرایی آن فردا با حضور استاندار بوشهر و نماینده مردم دشتستان در مجلس آغاز می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر