پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۷۱۱
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: موسسه های فرهنگی و هنری پیام آور شادی و نشاط در جامعه شوند.

به گزارش فکرشهر، فاطمه کرم پور چهارشنبه شب در نشست با موسسه های فرهنگی و هنری شهر بوشهر افزود: موسسه های فرهنگی و هنری با کارکرد مطلوب خود بازویی توانمند و جز خانواده ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

وی بیان کرد: اجرای کارهای فرهنگی سختی های خاص خود دارد ولی با همکاری، هم افزایی موسسه ها می توان گام های موثرتری در این راستا برداشت.

کرم پور ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به عنوان متولی، حمایت خود از موسسه ها و گروه های فرهنگی و هنری را در اولویت قرار داده و همانند گذشته آن را محقق می کند.

وی بیان کرد: رعایت قانون در برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری یکی از ضروریات است که با اجرای آن تخلفات احتمالی را مهار و جنبه عینی حاکمیت قانون را در جامعه به نمایش می گذارد.

کرم پور گفت: موسسه های فرهنگی و هنری در اجرای برنامه ها باید قانون را رعایت کنند زیرا در غیر این صورت با آنها طبق اساسنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخورد قانونی می شود.

وی افزود: در پایان هرسال نیز از بین موسسه ها رتبه بندی انجام و موسسه ای به عنوان برتر معرفی می شود که علاوه بر رعایت قوانین و مقررات کارهای فرهنگی تاثیرگذار در جامعه برگزار و شادی و نشاط اجتماعی را گسترش دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در این زمینه موسیقی غنی ایرانی بویژه استان های جنوبی کشور دارای جذابیت هایی است که موسسه های فرهنگی نقش بی بدیلی در معرفی و گسترش این مهم دارند.

وی ادامه داد: فرهنگ مهمترین اصل در پیشرفت سرزمین و جامعه است که در کنار هنر می تواند تاثیرات مثبت و فراوانی به همراه داشته باشد.

کرم پور ادامه داد: فرهنگ بومی هویت یک سرزمین است که باید در کنار خلاقیت و نوآوری این مهم را بیش از پیش در جامعه اعم از ملی و بین المللی گسترش داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر