چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۷۱۴
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم درمجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح جامع جزیره خارگ ضروری است و این مهم بصورت ویژه پیگیری می شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام عبدالحمید خدری چهارشنبه شب در نشست شورای اداری بخش خارگ افزود: امیدواریم در هفته آینده مسئولان ذیربط را برای این طرح به خارگ بیاوریم و موضوع به صورت ویژه پیگیری شود.

وی اضافه کرد: تحولات خوبی در بحث آموزش، بهداشت، درمان و سایر مسائل معیشتی و رفاه در جزیره خارگ صورت گرفته است.

خدری ادامه داد: در بحث آموزش تلاش شده که شرایط خاصی که برای معلمان حق التدریس در نظر گرفته شده برای خارگ حذف شود و با جذب نیروهای بومی کیفیت آموزشی ارتقا می یابد.

وی با تقدیر از عملکرد پایانه های نفتی در بخش مسئولیت های اجتماعی جزیره خارگ بیان کرد: از پتروشمی وفلات قاره انتظار می رود مسئولیت های اجتماعی خود نسبت به جزیره خارگ را اجرا کنند.

خدری گفت: اگر پتروشیمی، فلات قاره و شرکت پایانه های نفتی محدودیت هایی در زمینه مسئولیت های اجتماعی دارند به علام کنند تا از طریق کمیسیون انرژی پیگیری شود.

وی افزود: رفع مشکل تردد مردم جزیره خارگ ازاولویت های مسئولان استان بوشهر است.

استاندار بوشهر گفت: سیاست دولت و استان این است که با توجه به اهمیت و موقعیت جزیره خارگ این جزیره به عنوان بخش ویژه استان مطرح باشد.

عبدالکریم گراوند افزود: برهمین اساس بخش خارگ باید سهم خود را از اعتبارات شهرستان بوشهر بگیرد و برای توانمندی این جزیره حمایت های لازم انجام می شود.

وی بیان کرد: مردم شایسته خدمت رسانی هستند و با وجود همه محدودیت های اعتباری تلاش می شود در مسیر خدمت به مردم گام برداشته شود.

گراوند تاکید کرد: سیاست مدیریت ارشد استان بوشهر رعایت عدالت در توزیع اعتبارات است و تاکنون این امر در مناطق مختلف رعایت شده است.

وی یادآور شد: لازمه همه امور تقویت اتحاد و انسجام در بین مردم و مسئولان است چون چشمان نامحرمی هستند که علاقه دارند ما با دست خودمان تنش و مشکل برای خود ایجاد کنیم.

گراوند گفت: با توجه به اینکه ۹۵ درصد نفت کشور از جزیره خارگ صادر می شود به همین دلیل این پایانه نفتی متعلق به ایران است و امروز به دلیل اهمیت آن مورد هدف دشمن قرار دارد.

وی تاکید کرد: با وجود همه محدودیت ها در منابع اعتباری اما کارهای بزرگی در دولت تدبیر و امید انجام گرفته است.

استاندار بوشهر یادآور شد: با انسجام مسئولان استان از محل سفر اسفند ماه رئیس جمهوری به استان بوشهر ۲۰ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان به تصویب رسید که بخشی از این اعتبارات به استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: امسال تاکنون هزار میلیارد تومان از سهم اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان ابلاغ شده که این میزان اعتبارات از اعتبارات عمرانی استانی ما بیشتر بوده است.

وی تاکید کرد: در بحث تردد، تکمیل روند احداث مدرسه و فاضلاب در خارگ کمک های لازم انجام می شود.

گراوند در باره اشتغال گفت: اشتغال در خارگ و عسلویه باید متعلق به استان بوشهر باشد و هیچ منطقی نمی پذیرد وقتی بچه های خارگ بیکار باشند ما از جای دیگر نیرو تامین کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه استان بوشهر خدمت به مردم خارگ و عسلویه است تاکید کرد: اولویت استان در بحث اشتغال با بچه های این جزیره خارگ است و تلاش می کنیم این اصل در منطقه رعایت شود.

استاندار بوشهر گفت: اگر حساسیت بخشداری و فرمانداری نبود مساله اشتغال جوانان جزیره خارگ برطرف نمی شد.

وی بیان کرد: هیچ فردی حق ندارد خارج از جزیره خارگ نیرو بگیرد و با توجه به شرایط ویژه این منطقه باید تلاش شود از نیروهای کار موجود در این منطقه استفاده شود.

استانداربوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت نفت امروز در خط مقدم درگیری اقتصادی نظام جمهوری اسلامی با سردمداران کفر است و همه مکلف هستیم از این وزارتخانه دفاع و پشتیبانی کنیم.

وی ادامه داد: امروز جنگ اقتصادی بحث جدی است و همه خود را مکلف می دانیم با اتحاد، انسجام و هم افزایی در مسیر توسعه و بالندگی گام برداریم.

استاندار بوشهر گفت: جزیره خارگ نماد مقاومت، خودباوری و ایثار در کشوراست که با همت مردم وخودباوری فعالان صنعت نفت در جهت عزت و اقتداراین کشور زحمت کشیدند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه هر روز جزیره خارگ بمباران می شد اما با همت مردم و فعالان صنعت نفت این جزیره سرپا ماند.

فرماندار بوشهر گفت: مردم جزیره خارگ بیشترین مشکلات ناشی از وجود صنایع را متحمل می شوند برهمین اساس اولویت اشتغال در این صنایع با جوانان بومی است.

عباس جمشیدی افزود: ما از ابزاری که داریم برای خدمت به مردم جزیره خارگ استفاده می کنیم و تلاش می شود از نیروهای بومی این جزیره استفاده شود.

وی ادامه داد: تاکنون برای اشتغال هیچیک از بستگانم توصیه‌ای نکردم و انتظار می رود همانطور که همه مسائل و مشکلات برای مردم جزیره خارگ است خدمات ناشی از وجود این صنایع نیز برای این مردم باشد.

جمشیدی اضافه کرد: دغدغه اساسی مسئولان استان رفع مشکلات اشتغال در جزیره خارگ است و در این ارتباط از همه ظرفیت‌ها استفاده می کنیم.

وی برضرورت وحدت و هم افزایی در شرایط حساس کنونی تاکید کرد.

جمشیدی گفت: همه کارهایی که برای رفاه حال مردم جزیره خارگ انجام شده حق مردم بوده و هیچ منتی بر سرآنها نداریم و در این شرایط عزم و اراده خوبی برای حل مسائل و مشکلات خارگ در استان وجود دارد.

امام جمعه خارگ گفت: برطرف کردن مساله اشتغال از خواسته های مردم بویژه جوانان خارگی است و انتظار می رود با تلاش مسئولان این مشکل و خواسته مردم برطرف شود.

حجت الاسلام موسی کمالی افزود: حضور مسئولان در جزیره خارگ نوید بخش و بیانگر عزم و اراده مسئولان در راستای رفع مشکلات مردم است.

وی بیان کرد: انتظار داریم اشتغال در جزیره خارگ به اداره کار واگذار شود و بخشداری درگیر موضوع اشتغال نشود.

کمالی از تلاش استاندار بوشهر برای دفاع از حق عوارض آلایندگی و جذب بیشترین میزان اعتبارات برای استان تقدیر کرد و گفت: این حق به جزیره خارگ داده شده و انتظار می رود بیشتر شود.

کمالی ادامه داد: طرح جامع یکی از دغدغه‌های اساسی در جزیره خارگ است که امیدواریم موضوع به صورت ویژه پیگیری و حل شود.

وی گفت: امید می رود با تصویب طرح جامع جزیره خارگ این میراث فرهنگی حفظ شود.

امام جمعه خارگ گفت: میراثی که در خارگ وجود دارد با توجه به قدمت چندین ساله ای که دارد سندی بر ایرانی بودن خلیج فارس است و اینها با تصویب طرح جامع حفظ می شود.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با ۲۰ هزار نفر جمعیت بزگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بوشهر در آب های خلیج فارس واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر