سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۷۷۷
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر گفت: پایش و آزمایش‌های زیست محیطی و میکروبی سواحل خلیج فارس در این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، فرهاد قلی نژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در نخستین گام ۴۵ نقطه از سواحل استان بوشهر از جمله شناگاه ها برای انجام عملیات پایش مکان یابی شدند.

وی بیان کرد: با توجه به اتمام مرحله نقطه یابی در گام دوم پایش از شهرستان‌های شمالی آغاز و این روند تا شهرستان‌های جنوبی ادامه می‌یابد.

قلی نژاد ادامه داد: با توجه به ورود فاضلاب‌های صنعتی و شهری در برخی سواحل استان به خلیج فارس پایش محیط زیستی اعم از میکروبی و شیمیایی می‌تواند گامی مهم در جهت شناسایی هر چه دقیق‌تر سواحل باشد.

وی گفت: تغییر رنگ آب دریا در سواحل عسلویه نگرانی‌هایی ایجاد کرده که انجام این پایش می‌تواند در شناسایی عوامل این پدیده به کارشناسان محیط زیست کمک کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: این پایش در بازه‌های زمانی سه ماهه انجام و در قالب آن وضعیت شناگاه ها نیز مشخص و در صورت آلوده بودن آنها به شهرداری‌ها برای نصب پرچم‌های زرد اطلاع رسانی می‌شود.

قلی نژاد افزود: نوار ساحلی استان بوشهر از اهمیت خاص اکولوژیک برخوردار است که این مهم ایجاب می‌کند الزام‌های زیست محیطی آن با ظرافت و دقت خاصی دنبال شود.

وی گفت: در این ارتباط برای فعالیت واحدهای صنعتی در محدوده سواحل با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تمهیداتی ویژه ای اندیشیده شده است.

قلی نژاد ادامه داد: اسکله‌های استان بوشهر نیز از لحاظ پاکیزگی وضعیت خوبی ندارند که در این زمینه بزودی دوره‌های آموزشی ویژه صیادان و مالکان شناورها اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: استان بوشهر ۵۰ انجمن و سازمان مردم نهاد زیست محیطی فعال دارد که از این شمار ۲۲ مورد بصورت قانونی به ثبت رسیده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهارداشت: در انجام برنامه‌های آموزشی استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد بصورت جدی دنبال می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر