جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۸۰۷
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این استان هنوز کارخانه پسماند فعال و جامع ندارد و بتازگی مطالعه طرح جامع پسماند آن آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، فرهاد قلی‌نژاد روز یکشنبه در جمع مسئولان شهرستان دشتی افزود: استان بوشهر بدلیل داشتن صنایع نفت و گاز در کشور دارای بیشترین مسائل و مشکلات زیست محیطی ناشی از اجرا نشدن طرح پسماند جامع است.

وی اضافه کرد: به دلیل توسعه صنایع نفت و گاز، استان بوشهر نیاز فوری به اجرای طرح جامع پسماند دارد که امیدواریم پس از تکمیل مطالعات، اجرای کارخانه پسماند جامع در این استان آغاز شود.

قلی نژاد به اجرای طرح جامع آموزش محیط زیست در تمامی مدارس ابتدایی استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: محیط زیست یکی از محورهای مهم آموزش که در برخی استان‌های کشور اجرایی شده و تجربه موفق و خوبی بوده امسال در استان بوشهر نیز اجرایی خواهد شد.

قلی نژاد به تامین اعتبار از محل عوارض آلایندگی به استان بوشهر اشاره کرد و گفت: انتظار ما از مسئولان ارشد استان بوشهر تامین اعتبار لازم برای افزایش سرانه فضای سبز و توسعه زیر ساخت‌های زیست محیطی از جمله اجرای طرح پسماند جامع است.
فرماندار دشتی گفت: یکی ازمهمترین وظایف شهرداران و دهیاران اجرای مناسب طرح پسماند و دفع اصولی ومناسب زیست محیطی زباله در سطح شهرها روستاهاست.

عبدالله نادری افزود: دولت تدبیر وامید توجه ویژه ای به اجرای طرح های زیست محیطی داشته است و در قانون برنامه ششم تاکید زیادی برای توسعه زیر ساخت‌های محیط زیست دارد.

وی به دفن غیر اصولی زباله توسط شهرداران و دهیاران و سوزاندن زباله اشاره کرد و افزود: سوزاندن زباله‌ها در نقاط شهری و روستایی وضعیت بسیار بدی برای محیط زیست شهروندان ایجاد کرده است.

فرماندار دشتی از همه دهیاران و شهرداران شهرستان خواست از سوزاندن زباله‌ها بجد خودداری کنند و با مشارکت بخش خصوصی تفکیک زباله‌ها را از مبدا انجام دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر