جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۸۱۱
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد بوشهر گفت:مشارکت دستگاه‌ها در برنامه‌های غدیر استان بوشهر افزایش یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی صبح یکشنبه در نشست برگزاری جشن‌های عید غدیر اظهار داشت: برگزاری ویژه برنامه‌های ایام ولایت و امامت وظیفه همگانی است که نیاز است همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تلاش کنند.

وی افزود: اینکه به گفته مسئولان ستاد غدیر استان بوشهر از ۱۰۰ دستگاه اجرایی استان بوشهر فقط ۲۰ دستگاه اقدام به برگزاری ویژه مراسم هفته امامت و ولایت می‌کنند تأسف بار است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: در توسعه فرهنگ غدیر نیاز است که برنامه‌ها به شکل مردم محور انجام شود و اگر رویکرد ستاد غدیر در سال جاری برای اجرای برنامه‌ها به سمت مردم محور سوق یابد شاهد اثرگذاری بیشتر این برنامه‌ها در بین گروه‌های مختلف مردمی باشیم.

لطفی با اعلام اینکه برنامه‌های بزرگداشت روز غدیر در سطح کمیته امداد طی چند سال گذشته نهادینه شده است، بیان کرد: تجلیل از پدران آسمانی، سرکشی به خانواده‌های ایتام، اجرای طرح فلاح برای انتقال پیام غدیر، اهدا جهیزیه به زوج‌های جوان تحت پوشش و تحویل مسکن به مددجویان این نهاد بخشی از ویژه برنامه‌های هفته امامت و ولایت است.

وی ادامه داد: امسال بر اساس یک روزشمار مشخص از روز عید قربان تا عید غدیر یک سری برنامه‌های فرهنگی با موضوع غدیر و امامت در سطح مراکز فرهنگی متعلق به کمیته امداد برگزار می‌شود که با توجه به اینکه عمده مخاطب آن فرزندان تحت پوشش این نهاد هستند می‌تواند در شناخت بیشتر ابعاد ولایت و امامت تأثیرگذار باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: به دنبال این هستیم که در روز قربان ۶۰ درصد خانواده‌های تحت حمایت از گوشت قربانی استفاده کنند.

لطفی عنوان کرد: امسال و در ایام هفته امامت و ولایت در قالب شوق زیارت یک کاروان از مددجویان تحت پوشش این نهاد به عتبات عالیات اعزام و به بیش از ٢٠ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش در روز عید قربان سفره غذایی با پخت غذای گرم پذیرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ۱۵ هزار نفر از مددجویان این نهاد در برنامه‌های تابستانی غنی سازی اوقات فراغت در کانون‌های ولایت متعلق به کمیته امداد شرکت می‌کنند از این فرصت برای برگزاری دوره‌های آموزشی غدیرشناسی استفاده می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر