پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: فریدون مجلسی، دیپلمات پیشین و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی می گوید: اتفاقی که در دریای عمان افتاده، فقط می تواند برای ضربه زدن به ایران به کار رود؛ آقای پمپئو می گوید کار بسیار بسیار دقیق و پیشرفته ای بوده و کار یک دولت است و فیلمی منتشر کرده اند که ادعا می کنند ایرانی ها در حال جدا کردن مین عمل نکرده از کشتی هستند. چه شخصی جرات چنین کاری دارد، مگر این که از قبل بداند آن مین خنثی است و فقط برای فیلم تهیه کردن این کار را انجام داده اند که در نهایت به ایران نسبت بدهند...
کد خبر: ۵۶۸۱۶
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

فکرشهر: فریدون مجلسی، دیپلمات پیشین و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی می گوید: اتفاقی که در دریای عمان افتاده، فقط می تواند برای ضربه زدن به ایران به کار رود؛ آقای پمپئو می گوید کار بسیار بسیار دقیق و پیشرفته ای بوده و کار یک دولت است و فیلمی منتشر کرده اند که ادعا می کنند ایرانی ها در حال جدا کردن مین عمل نکرده از کشتی هستند. چه شخصی جرات چنین کاری دارد، مگر این که از قبل بداند آن مین خنثی است و فقط برای فیلم تهیه کردن این کار را انجام داده اند که در نهایت به ایران نسبت بدهند.

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، درباره حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان گفت: به هر حال حمله به این نفتکش ها آن هم درست در زمان دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری حتما یک پیام سیاسی خاصی را به همراه داشته است. در جرم شناسی اصلی هست که هر وقت جنایتی رخ داد باید دید آن به نفع چه شخصی تمام می شود.

حمله به نفتکش‌ها درست در زمان دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبری حتما یک پیام سیاسی خاصی به همراه داشته / این عمل، کار کسانی است که به دنبال محو و شکست ایران هستند / فیلمی که آمریکا منتشر کرده، ادعا می‌کنند ایرانی‌ها در حال جدا کردن مین عمل نکرده از کشتی هستند؛ چه کسی جرات چنین کاری دارد، مگر این که از قبل بداند آن مین خنثی است؟ فقط می‌خواستند فیلم تهیه کنند تا آن را به ایران نسبت دهند / وقتی در زبان دیپلماسی ما خدشه وارد می‌شود، از آن سوءاستفاده و ما را متهم می‌کنند

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: اتفاقی که در دریای عمان افتاده، فقط می تواند برای ضربه زدن به ایران به کار رود؛ آقای پمپئو می گوید کار بسیار بسیار دقیق و پیشرفته ای بوده و کار یک دولت است و فیلمی منتشر کرده اند که ادعا می کنند ایرانی ها در حال جدا کردن مین عمل نکرده از کشتی هستند. چه شخصی جرات چنین کاری دارد، مگر این که از قبل بداند آن مین خنثی است و فقط برای فیلم تهیه کردن این کار را انجام داده اند که در نهایت به ایران نسبت بدهند.

مجلسی اضافه کرد: این ها مسائلی است که در زمانی که خدشه ای در زبان دیپلماسی ما وارد می شود مورد سوءاستفاده اینچنینی قرار می گیرد و ذینفع این کار، در درجه اول کسانی هستند که دنبال بهانه برای ضربه زدن به ایران می گردند.

این دیپلمات پیشین کشور همچنین افزود: قصد آمریکا از این افترا، این است که اگر ما سپاه پاسداران را تروریست اعلام کرده ایم، این هم یک عمل ترورسیتی است. جنگ جهانی اول به همین بهانه ها آغاز شد.

مجلسی افزود: کشور و افرادی که پشت حمله به دو نفتکش در دریای عمان بوده اند، می خواستند ژاپنی ها را هم علیه ایران تحریک کنند. این عمل، کار کسانی است که به دنبال محو و شکست ایران و به زانو در آوردن ایران هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر