پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۸۳۳
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برداشت ۱۶۳ هزار تن گندم در استان گفت: کشاورزان استان بوشهر ۱۴۳ هزار و ۱۰۸ تن محصول گندم تحویل مراکز خرید دادند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمدتقی منوچهری ظهر امروز در آیین شکرگزاری تولید محصول گندم در استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر 98 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دارد اظهار داشت: کشت مکانیزه گندم در 22 هزار هکتار از اراضی انجام شد که امسال بیش از 500  دستگاه کمباین برای برداشت گندم همکاری کردند.

وی با اشاره به پایان برداشت و خرید محصول گندم در استان بوشهر تصریح کرد: بارش باران در سال گذشته 360 میلیمتر ثبت شد که نسبت به سال ماقبل آن رشد 4 برابری داشت و این مهم زمینه افزایش محصول را فراهم کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه بارش باران مطلوب تولید گندم را  در استان افزایش داد افزود: گندم کاران استان بوشهر امسال افزون بر 163 هزار تن گندم برداشت کردند که نسبت به سال قبل رشد 5 برابری داشته است.

منوچهری با اشاره به اینکه از این میزان برداشت گندم 143 هزار و 108 تن آن تحویل مراکز خرید شد تصریح کرد: علاوه بر تحویل  143 هزار و 108 تن محصول گندم،  11 هزار تن  گندم بذری نیز تحویل مراکز خرید7 گانه استان بوشهر شد.

وی به دیگر محصولات کشاورزی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: در استان بوشهر 314  هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد و در تولید محصولات  سبزی و صیفی این استان پیشتاز است به گونه‌ای که نخستین تولیدکننده گوجه فرنگی خارج از فصل با بیش از 600 هزار تن تولید در کشور مربوط به استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر