جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۶۸۴۱
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

فکرشهر: اتفاقی که برای بازیکنان تیم ملی والیبال در ارومیه افتاد نشان داد، ورزشکاران ایران با مشکل جدیدی بنام «ترس از هوادار خودی» مواجه شده‌اند.

به گزارش فکرشهر، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: مقوله هواداری در ورزش ایران با بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت است. از اتفاقات داخل استادیوم‌ها و ورزشگاه‌ها که بگذریم اخیراً هجوم و ازدحام هواداران برای ملاقات یا احیاناً گرفتن عکس سلفی با بازیکنان محبوب خود در حال تبدیل شدن به یک بحران تمام عیار در ورزش ایران است. اشتیاق بیش از حد برخی از مردم برای ایستادن در کنار سلبریتی‌ها البته به ورزش ختم نمی‌شود؛ چراکه این اتفاق بارها برای افراد مشهوری در حوزه‌های فرهنگی و هنری یا حتی برخی سیاستمداران نیز افتاده است!

دلایل این اتفاق البته نیاز به موشکافی دقیق از سوی جامعه‌شناسان دارد اما شیوع این رفتار به قدری زیاد شده که اگر حداقل در حوزه ورزش آن را کنترل نکنند با اتفاق‌های غیر قابل جبرانی روبه‌رو خواهیم شد. آخرین ماجرای مشابه جمعه شب در ارومیه و محل بازی‌های تیم‌ملی والیبال رخ داد. تیم‌ملی که میزبان هفته سوم مسابقات لیگ ملت‌ها بود توانست کانادا را مغلوب کند. این بازی با استقبال بسیار عجیب تماشاگران همراه بود اما اتفاق تاسف بار بیرون از استادیوم برای ملی‌پوشان ایرانی رخ داد. بازیکنان تیم‌ملی کشورمان هنگام خروج از اتوبوس و زمانی که قصد داشتند وارد هتل شوند با ازدحام بسیار زیاد هواداران که برای دیدن و گرفتن عکس از آنها منتظر بودند مواجه شدند. کار به جایی رسید که برخی بازیکنان ملی نظیر سعید معروف، شریفی و قائمی بر اثر ازدحام جمعیت مصدوم شدند! این مصدومیت به حدی جدی بود که پزشکان و سرمربی تیم‌ملی نسبت به آن ابراز نگرانی کردند. امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم‌ملی والیبال با ابراز تاسف از این اتفاق، سوءمدیریت برخی مسئولان برگزاری مسابقات را عامل این اتفاق معرفی کرد.

البته این اتفاق اگر برای اهالی والیبال و بازیکنان ملی‌پوش آن تازگی دارد در فوتبال خیلی وقت است که به یک عادت تبدیل و حادثه‌ساز شده است. مثلاً در نیم‌فصل دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال کشورمان و زمانی که تیم پرسپولیس برای بازی مقابل نساجی به قائم‌شهر سفر کرده بود مشکل مشابهی برای برخی بازیکنان این تیم به‌وجود آمد. هنگامی که بازیکنان پرسپولیس به محل برگزاری تمرینات خود رسیدند با انبوه هواداران مواجه شدند که از آنها درخواست برای عکس یادگاری و دیده‌بوسی (!) داشتند. همین موضوع سبب شد که سیدجلال حسینی از ناحیه گردن دچار آسیب‌دیدگی و حضورش دربازی مقابل حریف با ابهاماتی مواجه شود! البته به جز حسینی چند بازیکن دیگر پرسپولیس نیز دچار آسیب‌دیدگی سطحی شدند، اما در نهایت این ماجرا ختم به خیر شد.

حالا و با افزایش این قبیل اتفاقات، ورزشکاران ایران با مشکل جدیدی بنام «ترس از هوادار خودی» مواجه شده‌اند. در کنار عدم مدیریت، بخشی از این اتفاق‌ها البته به عدم برنامه مناسب از سوی باشگاه‌های ورزشی در ایران برای ملاقات حضوری هواداران با بازیکنان برمی‌گردد چراکه تقریباً اکثر باشگاه‌های ورزشی در جهان بازیکنان خود را مجبور می‌کنند در مواقع معینی با حضور در میان هواداران با آنها گفت‌وگو کرده یا عکس و امضایی رد و بدل کنند تا اتفاقاتی که نظیر آن در ایران دیده می‌شود تبدیل به «دوستی خاله خرسه» نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر