جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۸۴۳
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: ایران در ۴۰ سال گذشته پیشگام ترین کشور برای مبارزه با عرضه مواد مخدر در جهان بوده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مجید خورشیدی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: ایران در جوار مرکز تولید موادمخدر قرار گرفته و طبیعی است آسیب پذیری زیادی از آن داشته باشد.
وی بیان کرد: در این زمینه برخی از دستگاه‌های اجرایی بیشترین دربرگیری در جامعه دارند و این مهم باعث شده در موضوع بکارگیری مشارکت اجتماعی برای مبارزه با مواد مخدر از ظرفیت آنها استفاده ویژه‌تری صورت گیرد.
خورشیدی ادامه داد: در این زمینه دستگاه‌هایی مانند فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد، سپاه و هلال احمر راه‌های افزایش توسعه مشارکت‌های مردمی را بررسی کنند.
وی گفت: آموزش یکی از این راه‌ها برای توسعه مشارکت‌های مردمی محسوب شده ولی در کنار آن باید از سایر راهکارها نیز بهره گیری شود.
خورشیدی یادآور شد: ارتباط هدفمند با جامعه مخاطب نیز می‌تواند به موضوع توسعه مشارکت‌ها برای مبارزه با موادمخدر کمک کند بویژه در این زمینه که یکی از آسیب‌های اجتماعی طبقه‌های پایین جامعه روآوری به اعتیاد است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: با وجود چنین رویه‌ای دستگاه‌های امدادی برای ارائه خدمات با نگاه بروز اعتیاد در طبقه‌های پایین جامعه به مسائل و مشکلات آنها توجه جدی کنند و تنها به آموزش اکتفا نکنند.
وی در ارتباط با ویژه برنامه‌های استان بوشهر برای گرامیداشت هفته مبارزه با موادمخدر گفت: آموزش و پرورش می‌تواند از مهم‌ترین دستگاه‌ها برای بزرگداشت این هفته باشد زیرا این مجموعه بیشترین جامعه مخاطب را در خود جای داده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: اگر امروز تنفر و بیزاری از موادمخدر در نوجوانان نهادینه شود آنها در ۲۰ سالگی و بالاتر نیز به موادمخدر تمایلی پیدا نمی‌کنند.
خورشیدی بیان کرد: در ارتباط با برنامه‌های استان بوشهر برای مبارزه با موادمخدر نیز شایسته است که گزارش یکساله ای از این برنامه‌ها به جامعه عرضه شود.
وی ادامه داد: در نام گذاری‌های انجام شده برای هفته‌های مختلف عرضه یک خدمت ویژه توسط دستگاه‌های ذیربط به جامعه هدف می‌تواند گام بزرگی در راستای بزگداشت هفته مدنظر باشد که برای هفته مبارزه با موادمخدر نیز باید این مهم اجرایی شود.
خورشیدی گفت: هفته مبارزه باموادمخدر فرصتی ارزشمند است تا ممنوعیت عرضه موادمخدر به افراد زیر ۱۸ سال جامعه بصورت جدی در سطح استان آغاز شود.
وی افزود: در ارتباط با طرح محله پاک باید کارشناسی لازم صورت گیرد تا محله‌هایی بصورت آزمایشی در این زمینه انتخاب شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر