چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۸۶۱
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: ۱۰ هزار هکتار از زمین های ساحلی این استان به پرورش میگو اختصاص یافته که از این میزان هفت هزار و ۵۰۰ هکتار به بهره برداری رسیده است.

به گزارش فکرشهر، عباسعلی زنده بودی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار زمین واگذار شده امسال در سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار پرورش میگو در دست اجراست که نسبت به چهار هزار و ۸۰۰ هکتار سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۴۵۰ میلیون قطعه بچه میگو در ۱۵ مرکز تکثیر این استان تولید و در سطح یکهزار هکتار میزان ۸۹۰ استخر ذخیره سازی شده است.

زنده بودی گفت: با توجه به افزایش سطح زیر پرورش میگو انتظار می‌رود امسال تولید میگوی پرورشی به ۲۷ هزار تن برسد.

وی ادامه داد: افزایش هزینه‌ها، تأمین نقدینگی لازم برای خرید نهاده‌های مورد نیاز از جمله بچه و غذای میگو از جمله مشکلات پرورش دهندگان در استان بوشهر است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۲ سایت پرورش میگو به مساحت ۸۵۰ هکتار در عامری و زیارت شهرستان‌های دیلم و دشتی در دست واگذاری است.

وی بیان کرد: همچنین هزار هکتار زمین در شهرستان‌های تنگستان، دیر، کنگان و بوشهر نیز در دست مطالعه برای واگذاری در سال‌های آینده است.

این مقام مسئول یادآور شد: افزایش تولید در واحد سطح از جمله سیاست‌های اداره کل شیلات استان بوشهر در بخش پرورش میگو است که میزان تولید از ۳ تن به تولید ۴.۵ تن درهکتار در سال ۹۷ رسید و انتظار می‌رود این روند به هشت تن در هکتار برسد.

زنده بودی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف اصلاح ساختار و مکانیزه کردن استخرها، افزایش ذخیره سازی در سطح، ارتقای دانش فنی پرورش دهندگان در دست اجراست.

وی گفت: تولید میگو در استخرهای کوچک‌تر با هدف کنترل بهتر و بیشتر و امکان افزایش تولید در واحد سطح از جمله دیگر رویکردهای اداره کل شیلات استان بوشهر است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: تولید دو بار در سال میگو که اجرای این برنامه در سایت های جدید با توجه به اینکه این سایت‌ها نرسری (نوزادگاهی) دیده می‌شود، امکان پذیر است.

وی یادآور شد: تولید میگوی پرورشی دوبار در سال به دلیل زیرساخت‌ها در همه استخرهای قدیمی امکان پذیر نیست اما به دلیل تأمین زیرساخت‌ها در سایت‌های جدید ممکن شده است.

زنده بودی استفاده از آب‌های نامتعارف در مناطق دور از ساحل که حتی مناسب کشاورزی نیست و استفاده ۲منظوره از آب‌های کشاورزی از جمله دیگر پروژه‌هایی است که به صورت پایلوت در شهرستان‌های دشتی و تنگستان در دست اجراست.

وی اظهار داشت: با توجه به رویکرد سرمایه گذاران و مردم به آبزی پروری و محدودیت زمین‌های ساحلی برای آبزی پرورش توسعه این صنعت در مناطق دور از ساحل از جمله دیگر رویکردهای اداره کل شیلات استان بوشهر است.

زنده بودی گفت: این پروژه با انتقال آب از دریا به آن مناطق امکان پذیر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر