جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۸۷۱
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: یک دکترای روانشناسی گفت: اختلال یادگیری خاص، نقص در مهارت‌های تحصیلی عمومی محسوب می‌شود.

به گزارش فکرشهر، دکتر محمدعلی سپهوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در بین اختلالات عصبی-رشدی دوران کودکی یکی از شایع‌ترین اختلالاتی که تشخیص داده می‌شود اختلال یادگیری خاص است.

وی ادامه داد: اختلال یادگیری خاص، نقص در مهارت‌های تحصیلی عمومی محسوب می‌شود که در زمینه‌های روخوانی، ریاضی و بیان کتبی مشخص می‌شود.

این روانشناس افزود: این اختلال مشکل قابل توجهی در پیشرفت تحصیلی عملکرد شغلی و یا فعالیت‌های روزمره زندگی فرد ایجاد می‌کند.

این دکترای روانشناسی خاطرنشان کرد: به بیان دیگر عملکرد تحصیلی شخص کمتر از حد مورد نظر از فردی در سن با توانایی شناختی ( بر مبنای آزمون هوش بهر) و سابقه تحصیلی مشابه است.

وی افزود: علاوه بر این تشخیص اختلال یادگیری خاص مربوط به این است که ناتوانی شخص معلول مشکلات حسی از قبیل مشکل بینایی و شنوایی نباشد و نباید در نتیجه بی‌سوادی یا ضعف در آموزش باشد.

سپهوندی گفت: شیوع اختلال یادگیری خاص در حوزه‌های مختلف تحصیلی در میان کودکان دبستانی در زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف از ۵ تا ۱۵ درصد و شیوع آن در بزرگسالان نامعلوم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر