پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۶۸۷۳
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: این شهرستان در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در بین شهرستان‌های استان بوشهر تاکنون پیشتاز و سرآمد است.

به گزارش فکرشهر، محمد بازیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۵۳ هزار نفر جمعیت هدف این شهرستان تاکنون از ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر اندازه گیری فشار خون صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از این مجموع در مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت و مابقی در ادارات و ایستگاه های ثابت اندازه گیری فشار خون شدند.

بازیاری گفت: در اجرای این طرح حضور در ادارات در دستور کار قرار گرفته و تا پایان طرح به صورت مستمر تداوم دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: امیدواریم در پایان این طرح شهرستان بتواند به شاخصه‌های موردنظر دست یابد.

وی گفت: جمعیت هدف این طرح شامل افراد ۳۰ سال به بالا، تمام زنان باردار و افراد دچار بیماری‌های مزمن و کلیوی هستند که با مراجعه به مراکز جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت شهرستان توسط تیم‌های ثابت و سیار غربالگری می‌شوند.

وی ادامه داد: برای رفاه حال و دسترسی آسان افراد تحت پوشش ۱۸ مرکز خانه بهداشت، ۲ بیمارستان، مراکز و درمانگاه‌های دولتی و خصوصی و سه پایگاه ثابت در میدان مرکزی شهر گناوه، گلزار شهدا و ساحل در صبح و بعدازظهر آمادگی کامل برای پذیرش مراجعه کنندگان دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: در این طرح که تا ۱۵ تیر ادامه دارد، کسانی که برای وضعیت فشار خون به مراکز تعیین شده مراجعه می‌کنند پس از انجام معاینه در سامانه ثبت و پیامکی به آنان ارسال و به آنان اطلاع داده می‌شود در چه وضعیتی قرار دارند.

وی گفت: فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در کشور است و بسیاری از افرادی که به آن مبتلا هستند، اطلاعی ندارند.

وی بیان کرد: سکته قلبی و مغزی، نارسایی کلیه‌ها، تاری دید و حتی کوری، اختلال در حرکت اندام‌ها، بینایی، قدرت تکلم و مرگ از عمده عوارض فشار خون بالا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر