جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۹۰۸
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

فکرشهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: جشنواره های خلیج فارس با مشارکت گسترده انجمن های هنری استان بوشهر برگزار خواهند شد.

به گزارش فکرشهر، فاطمه کرمپور مدیرکل ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس مصوبه وزارت کشور در ۳۱ استان کشور طرح سینمای امید اجرایی می شود که در مرحله اول این طرح سه شهر دارای جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر به عنوان شهرهای پایلوت برای اجرای طرح سینما امید انتخاب شده اند.

وی افزود: شهرستان گناوه در استان بوشهر به عنوان پایلوت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد برای اجرای سینما امید در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در همین راستا و با هدف پیگیری های لازم این طرح نشست هایی در این سفر با فرماندار و شهردار و مسئولان این شهر برگزار و قول همکاری در این زمینه داده شد تا بنای کار برای ایجاد سینمای امید در شهرستان گناوه گذاشته شود.

کرمپور بیان کرد: در خصوص زمین مورد نیاز برای اجرای طرح با هماهنگی با اداره مسکن و شهرسازی در هفته آینده نشست و رایزنی انجام خواهد شد تا مکانی مشخص و جانمایی شود که مدنظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

وی گفت: اگر در مورد جانمایی زمین مورد نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به توافق نرسیدیم و یا مسئولان شهرستان همکاری لازم را برای محقق شدن این طرح نداشته و مشارکت و همت کافی نباشد به ناچار طرح سینما امید به شهرستان دیگر منتقل وبا شهرستان دیگر وارد مذاکره خواهیم شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: با توجه به فرصت کمی که برای اجرایی شدن طرح است مشارکت و همکاری همه مسئولان شهرستان برای تحقق این هدف در زمان مقرر لازم است و مسئولان شهرستان مشارکت و تلاش مضاعف کنند تا هرچه زودتر عملیات اجرایی آغاز شود.

وی گفت: فرماندار، سرپرست شهرداری و مسئولان مربوطه در نشست امروز قول مساعد جهت همکاری لازم در این زمینه را داده اند.

کرمپور با اشاره به مهمترین برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد استان در سال جاری یادآور شد: جشنواره خلیج فارس به مناسبت روز ملی خلیج فارس از اولویت های امسال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که براساس این جشنواره از هر کدام از انجمن های هنری شهرستان های استان خواسته شده جشنواره هایی را در این راستا برگزار کنند.

کرمپور تصریح کرد: فراخوان های مربوط به این جشنواره ها تا یک ماه آینده داده خواهد شد و هنرمندان در رشته های مختلف می توانند در این جشنواره ها شرکت و به صورت رقابتی مشارکت داشته باشند.

وی گفت: هدف از این جشنواره ها تولید محتوا در راستای معرفی استان بوشهر در سطح ملی است و در این ارتباط از انجمن‌های هنری خواسته‌ایم هر کدام به صورت مجزا و به فراخور فعالیت‌های خود یک جشنواره در سال جاری برگزار کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: این جشنواره ها توسط انجمن ها زمانبندی و در طول سال جاری برگزار و اختتامیه این جشنواره ها در ۱۰ اردیبهشت ۹۹ همزمان با روز ملی خلیج فارس در بوشهر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همه این جشنواره ها با موضوع و محوریت استان بوشهر و خلیج فارس و با نام جشنواره های خلیج فارس برگزار خواهند شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر