سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۹۱۱
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: توسعه ظرفیت تولید برق در این استان نیازمند توجه جدی به احداث پنل های خورشیدی است که تحقق این مهم باید با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی محقق شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، آیت آلله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در دیدار کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: احداث ۵۰ نیروگاه سیکل ترکیبی از دیگر راهکارهای توسعه تولید برق استان است که با توجه به اشتغال زا بودن این صنعت باید اهتمام ویژه ای برای تحقق آن ایجاد شود.

وی ادامه داد: در بعد امنیت و سلامت شبکه های برق استان نیز باید با گسترش همکاری با دستگاه های ذیربط امنیتی و انتظامی تلاش کرد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: پایش سیستم در ترانس های توزیع و اعمال راهکارهای مناسب برای پیشگیری از سوختن ترانس ها نیز به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر در صنعت برق است که باید برای تحقق آن تلاش جدی شود.

صفایی بوشهری یادآور شد: مهم ترین رویکرد در صنعت برق جلب رضایت مردم است که در این زمینه باید خدمت مورد نیاز آنها از جمله برق پایدار تامین شود.

وی گفت: برای تحقق این مهم مردم نیز در قبال صنعت برق رسالت سنگین مصرف بهینه را عهده دار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: گذر موفق از اوج بار مصرف تابستان با اقدامات مدیریت مصرف بدون اعمال خاموشی و فشار به مردم اولویت اصلی کوتاه مدت این شرکت است.

اردشیر مذکوری افزود: مدیریت و اصلاح الگوی مصرف کمک به اقتصاد ملی است و با توجه به اینکه امسال تابستان گرمی خواهیم داشت مدیریت مصرف برق از هر زمان دیگری بیشتر حائز اهمیت است.

وی گفت: با توجه به منحنی تداوم بار ۶ ماهه نخست سال در کشور حدود ۵۰۰ ساعت در بازه زمانی خیلی گرم توازن تولید و مصرف بهم می خورد که در این شرایط نبود رعایت الگوی مصرف به تاسیسات صنعت برق صدمه و برقرسانی به مردم استان نیز مختل می شود.

مذکوری افزود: سهم مصرف بخش خانگی استان بوشهر ۸۰ درصد است که در صورت رعایت الگوی مصرف این بخش می تواند باعث پایداری شبکه و تامین برق مطمئن و پایدار برای استان باشد.

وی یادآور شد: شاخص مصرف سرانه انرژی در بخش خانگی ۱۲ هزار کیلووات ساعت است که با توجه به شرایط دمایی مصرف استان بوشهر بیش از چهار برابر متوسط کشوری است.

مذکوری افزود: از زمان تغییر ساعت کارادارات استان کاهش ۷۰ مگاواتی مصرف برق رخ داده است و با همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی ظرفیت کاهش بیشتر مصرف نیز وجود دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر