جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۹۷۲
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

فکرشهر:  فرماندار شهرستان تنگستان گفت: مشکلات بیمه زنان سرپرست خانوار تنگستان رفع شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالحسن رفیعی‌پور عصر چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بیمه زنان سرپرست خانوار با اشاره به دغدغه ای که در بیمه قشر آسیب پذیر جامعه زنان خانه دار و زنان سرپرست خانوار است بیان کرد: تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای اجرای عدالت و رفاه اجتماعی برای کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

فرماندار تنگستان با بیان اینکه همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، اضافه کرد: اقشار آسیب پذیری چون زنان خانه دار و سرپرست خانوار از اولویت و ضرورت بیشتری برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند.

وی بیان کرد: هدف از این اقدام تامین رفاه عمومی روستاییان، کشاورزان و عشایر و بهرمندی آنها از مزیت های بیمه ای این صندوق است.

رفیعی پور گفت: رویکرد این بیمه ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است نماینده عالی دولت در تنگستان افزود: یکی از تدابیر بسیار ارزشمند دولت تدبیر و امید اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش بسیار چشمگیر هزینه های درمان است.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه بیشتر افراد جامعه از مزایای بیمه اجتماعی آگاهی کافی ندارند یاد آور شد: یکی از راهکارهایی که بتواند آسیب های زنان سرپرست خانوار کم کند بحث بیمه این قشر است که با پرداخت حق بیمه نگران آینده خود نباشند که نیاز است امور بانوان فرمانداری با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، بهزیستی، شوراهای اسلامی و دهیاران نسبت به شناسایی این قشر جهت بیمه شدن اقدام شود.

ابن مقام عالی دولت در تنگستان افزود: هر قدر تلاش شود تا اقشار آسیب پذیر بیشتری در شهرستان تحت پوشش این بیمه قرار گیرند، آسیب های اجتماعی شهرستان کمتر خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر