چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۹۹۷
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سرفصل نوینی در عرصه تمدن سازی و مهندسی نظم نوین برای تاریخ جهان ایجاد کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه در نشست با مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر افزود: یکی از ابعاد نظم نوین و تمدن سازی حوزه اقتصاد است چراکه اقتصاد یک مقوله فوق العاده دانشی و متأثر از نگاه فرهنگی است.

وی بیان کرد: در صحنه جهانی که تمام عرصه‌های سیاسی با نگاه اقتصادی مدیریت می‌شود کشوری موفق است که بتواند در جغرافیای وسیع جهان نقش مهمی در اقتصاد خودکفا، متحول و تأثیر گذار داشته باشد این اقتصاد محقق نمی‌شود مگر اینکه بر پایه‌های دانش استوار باشد.

امام جمعه بوشهر افزود: اقتصاد مقوله‌ای در حال تحول است و چنانچه این تحول مدیریت نشود تحول اقتصادی جهان ایران را مدیریت خواهد کرد.

صفایی بوشهری گفت: در این زمینه چنانچه یک نگاه عمیق و راهبردی نباشد و ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی براساس سندی ۵۰ ساله شناسایی نشود به طور قطع تحولات اقتصادی کشور را مدیریت می‌کند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر معماری اقتصاد به دست لابی‌های صهیونیست و جهان استکبار به سرکردگی آمریکاست.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: جهان اکنون در معرض جنگ جهانی اقتصادی است و در این عرصه ایران اسلامی با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و طرح اقتصاد مقاومتی مطرح شده در جغرافیای نبرد اقتصادی دارای جایگاه فوق العاده ویژه ای است.

صفایی بوشهری ادامه داد: چنانچه اقتصاد مقاومتی اجرایی، نظارت و باز تولید پروژه کند می‌تواند ایران را به یکی از قطب‌های اقتصاد جهان و الگویی برای مقاومت جهانی در مقابل تهاجم‌های گسترده و پایان ناپذیر جهان اقتصاد تبدیل کند.

وی گفت: در این رابطه داشتن سند اقتصاد دانش بنیان یک اصل است و چنانچه افق و نقشه راه در بخش اقتصاد مشخص نباشد حرکت‌های اقتصادی به نتیجه دلخواه نمی‌رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر