پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی در گفت وگوی اختصاصی با «فکرشهر» تشریح کرد:
فکرشهر: حفاری های انجام شده در سطح شهر برازجان طی یک ماه اخیر و مشکلاتی که برای عبور و مرور شهروندان پیش آمده بود باعث گردید با رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شهر برازجان، گفتگویی انجام شود.
کد خبر: ۵۷۱۰۳
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۶

فکرشهر: رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر برازجان می گوید حفاری های انجام شده در سطح این شهر برای بهسازی و اصلاح شبکه آبرسانی شهر برازجان بوده است.

ساحل تنگستان در گفت و گو با «فکرشهر» توضیح داد: در پی جلسه سال گذشته شورای اسلامی شهر برازجان با مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور (مهندس جانباز) و مطرح کردن مشکلات و بحران های سال گذشته پیرامون بی آبی و کاهش شدید منابع آب و اعلام فرسودگی شبکه آبرسانی سطح شهر، قول دادند بودجه مناسبی جهت اصلاح شبکه آبرسانی سطح شهر برازجان اختصاص دهند تا کمتر شاهد افت فشار آب و هدر رفت آن در شبکه انتقال باشیم که جا دارد از این اقدام ایشان و عمل به وعده های مطرح شده کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

رئیس کارگروه آب شورای اسلامی شهر برازجان اضافه کرد: با توجه به حساسیت و پیگیری های شورا در راستای کاهش تنش آبی در تابستان پیش رو، طی ماه های اخیر ۴ جلسه با روسای محترم فعلی و پیشین اداره آب و فاضلاب شهر برازجان برگزار شده است که آخرین جلسه آن هفته گذشته در محل شورا و با حضور مهندس رمضانی، رییس اداره آب و فاضلاب شهر برازجان برگزار گردید تا  حساسیت های این شورا و دغدغه های مردم به ایشان اعلام شود.

تنگستانی تاکید کرد: در این جلسه جناب رمضانی عنوان کرد: در راستای کاهش تنش آبی و هدر رفت آب در شبکه شهری بیش از ۱۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی سطح شهر برازجان اصلاح و بهسازی خواهد شد تا فشار آب در مناطق اصلاح شده افزایش یابد، همچنین علاوه بر ۶ حلقه چاه اداره آب و فاضلاب شهر برازجان که اکنون به شبکه وصل می باشد پنج حلقه چاه حفاری شده در شرق برازجان طی یک ماه آینده به مخزن ۱۵ هزار وصل تا در صورت شرایط اضطراری از این چاه ها بهربرداری شود.

تنگستانی خاطرنشان کرد: ریاست اداره آب و فاضلاب شهر برازجان  وضعیت ورودی آب شهر را در شرایط کنونی مناسب دانست و اعلام نمود اکنون از چاه های اطراف شهر هیچ استفاده ای نمی شود و صرفا جهت شرایط اضطراری از آنها استفاده خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی  شورای اسلامی شهر برازجان افزود: همکاران شورایی با توجه به شرایط خاص سال گذشته و اصرار مردم و شورای شهر مبنی بر اتصال به یک منبع آب پایدار به خصوص استفاده از آب خط کوثر سوال نمودند که جناب رمضانی عنوان کرد خط آب کوثر سال گذشته به شهر برازجان وصل شده است و هم اکنون  سه پمپ بسیار قوی بر روی این خط نصب گردیده تا در صورت اضطراری تا ۲۰ هزار متر مکعب آب به مخازن شهری جهت توزیع انتقال یابد. وی از قانونی شدن انشعاب بیش از ۲ هزار مشترک غیر مجاز خبر داد و گفت با توجه به نصب کنتور برای این مشترکین دیگر شاهد مصرف بی رویه آنها نخواهیم بود.

تنگستانی یکی از دغدغه های شورا را بحث آبشیرین کن دانست و بیان کرد: رییس آب و فاضلاب شهر برازجان از تصویب آبشیرین کن ۱۷ هزار متر مکعبی برازجان خبر داد و گفت که تا پایان تیرماه به مناقصه خواهد رفت و شرکت مپنا تنها متقاضی احداث می باشد.

ساحل تنگستانی در پایان یادآور شد: شورای اسلامی شهر برازجان به دقت مسائل آب را رصد کرده و دغدغه های مردم پیرامون مسائل آب را با حساسیت زیادی پیگیری خواهد نمود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر