پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/واکنش رییس شورای شهر به وضعیت نامطلوب مکان جدید جمعه بازار
فکرشهر: رییس شورای اسلامی شهر برازجان نسبت به وضعیت نامطلوب مکان جدید جمعه بازار و نارضایتی کسبه واکنش نشان داد...
کد خبر: ۵۷۱۱۵
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: رییس شورای اسلامی شهر برازجان نسبت به وضعیت نامطلوب مکان جدید جمعه بازار و نارضایتی کسبه واکنش نشان داد.

به گزارش فکرشهر، مهدی نیکنام در یادداشتی نوشت:

شهر برازجان از بزرگترین شهرهای استان بوشهر بوده و به دلیل نزدیکی به مرکز استان از لحاظ موقعیت جغرافیایی، جایگاه خاصی در استان دارد. بی تردید تنها بازار هفتگی استان است که دارای بیش از 300 غرفه، کسبه و دست فروشانی است از استان های همسایه به این بازار وارد می شوند و امرار معاش می کنند. 

اخیرا با بی توجهی مسوولان شهری، وضعیت بازاری که بیش از 10سال فعالیت داشته به مکان جدیدی منتقل شده که بسیار نامطلوب و در صدر ضعیف ترین بازارهای هفتگی استان تبدیل شده است که این خود جای بسی تاسف دارد. در حال حاضر این بازار با تصمیم گیری نادرست مسوولان وقت، عدم جانمایی مناسب و عدم آماده سازی زیر ساخت های اولیه باعث شده که هم کسبه و هم مردم گلایه های بسیاری از مکان جدید جمعه بازار داشته باشند. 

اعتراضات این قشر و کسبه بسیار وارد است چرا که خواسته آنان این بوده که چرا تا قبل از نقل مکان ما، مکان فعلی به کوچکترین امکانات مجهز نشده است؟

آیا این کسبه سزاوارند در مکانی با وجود مشکلاتی چون: عدم وجود روشنایی در شب، عدم وجود امنیت برای کسبه ها که با تاریک شدن هوا اموال آنها مورد تعرض برخی افراد ارازل و اوباش قرار می گیرد، عدم امنیت برای بانوان، عدم وجود پوشش و سرپناه جهت فرار از آفتاب مستقیم، گرما و گردوخاک، عدم وجود امکانات رفاهی و بهداشتی، عدم دسترسی آسان مردم به این مکان دور افتاده، وجود نخالههای ساختمانی که خود باعث جمع شدن حشرات و حیوانات موذی از جمله مارهای سمی و خطر ناک شده اند در چنین مکانی امرار معاش کنند؟

گرمای طاقت فرسای بیش از 56 درجه و نبود آب آشامیدنی در آنجا، هم کسبه و هم مردم را سرگردان کرده است؛

بنده به عنوان رییس شورای اسلامی  و نماینده مردم در این شهر ضمن احترام به نظر اعضای شورای تامین شهرستان باید بگویم مسوولین مربوطه بر اساس چه معیارهایی این مکان را جهت برپایی بازار هفتگی بزرگترین شهرستان استان انتخاب کرده اند؟ چرا مردم باید به دلیل تصمیم گیری های غلط و اشتباه شما با سختی ها روبرو شوند؟ 

همان گونه که مطلع شدم چندین ماه قبل از نقل مکان کاسبان به این مکان، به آن ها اعلام شده بود که به زودی به این مکان منتقل خواهند شد؛ اما چرا از چند ماه گذشته تاکنون حتی یک سرویس بهداشتی و آب لوله کشی به این مکان مجهز نشده است؟ امام جمعه محترم شهر نیز چندین بار تذکراتی در خصوص نامناسب بودن این مکان داده اند ولی تاکنون مسوولین مربوطه هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده اند؟ آیا باید اتفاق ناخوشایندی رخ دهد تا مسوولین در تصمیم گیری خود تجدید نظر کنند؟

 هم مردم و هم کسبه از این مکان جدید، بدون امکانات اولیه گلایه مند و ناراضی هستند و در شأن مردمی نیست که تا آخرین قطره خونشان دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده اند.

متاسفانه علیرغم اعتراضات میدانی مردم، هیچ کدام از مسوولان شهری صدای آنها را نمی شنوند و انتظار دارند که نسبت به ساماندهی تنها بازار هفتگی شهر برازجان اقدام کنند. جدا از مشکلات فراوان برای مردم و کسبه، مکان جدید جمعه بازار موجب بی رغبتی شدید مردم و حتی کسبه شده و این امر نیز بر عوامل رکود این بازار در شرایط بد اقتصادی مردم افزوده شده است. 

بی توجهی و سکوت مسوولین امر واقعا جای گلایه و تاسف دارد، بنده به عنوان نماینده مردم این شهر از شورای تامین خواستارم در این خصوص چاره ای بیاندیشد تا بتوانند رضایت خدا و خلق خدا را مورد عنایت خود قرار دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر