جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۱۳۳
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

فکرشهر: رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ثبت دانش آموزان اتباع همانند دانش آموزان عادی و براساس محدودیت جغرافیایی باید انجام شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، شهرام ستوده منش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بجز مناطق ممنوعه و منطقه خارگ که قابلیت پذیرش اتباع را ندارد هیچ مدرسه‌ای نباید از ثبت نام دانش آموزان اتباع سرباز زند.

وی بیان کرد: پاسپورت، کارت آمایش ۱۴ و برگه حمایت تحصیلی از الزامات ثبت نام دانش آموزان اتباع است و مدیران مدارس برای ثبت نام اتباع به موارد شیوه نامه ثبت نام اتباع توجه داشته باشند.

رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: عدالت و برابری بین همه مردم اولویت دینی و اساسی کشور ماست و آموزش و پرورش استان هیچ تبعیض و تفاوتی بین دانش آموزان ایرانی و اتباع را بر نمی تابد و امیدواریم در این ارتباط همکاری لازم با این دانش آموزان در همه زمینه‌ها اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۶ هزار و ۶۰۰ دانش آموز ابتاع خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق در این استان مشغول به تحصیل هستند که بیشترین دانش آموزان اتباع خارجی در استان با ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز مربوط به کشور افغانستان هستند.

ستوده منش ادامه داد: از مجموع دانش آموزان اتباع خارجی در استان بوشهر حدود چهار هزار و ۹۰۰ دانش آموز در دوره ابتدایی، یکهزار و ۱۶۱ دانش آموز متوسطه اول و ۵۰۳ دانش آموز در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: در استان سه منطقه آموزشی شامل گناوه، ریگ و دیلم ممنوعیت ثبت نام دانش آموزان اتباع را دارند.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های بوشهر با یکهزار و ۷۹۰ دانش آموز و دشتستان با یکهزار و ۵۵۲ دانش آموز بیشترین تعداد دانش آموزان اتباع را دارند و در این ارتباط بیشترین خدمات را در زمینه دانش آموزان اتباع دریافت می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر