جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۱۹۶
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳

فکرشهر: مدیر خانه مطبوعات کشور بر لزوم جلوگیری از ویژه‌خواری برخی از نشریات در دریافت آگهی‌ها تاکید کرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، مازیار هوشمند ظهر سه‌شنبه در نشست با رسانه‌های مکتوب استان بوشهر اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی تصویر مناسبی از تعریف رسانه‌های کثیرالانتشار ندارند.

وی خاطرنشان کرد: هر نشریه کاغذی که در استان بوشهر منتشر می‌شود کثیرالانتشار است و دستگاه‌های اجرایی مجاز نیستند به این بهانه آگهی‌های خود را راسا به نشریات خارج استان واگذار کنند.

هوشمند با اشاره به اینکه جامعه هدف نشریات محلی مردم در جامعه پیرامونی هستند، گفت: ولع دیده شدن در نشریات سراسری برای دستگاه‌های اجرایی سرابی است که هم به نشریات محلی آسیب می‌زند و هم موجب هدر رفت هزینه سازمان‌ها است، در صورتی که جامعه هدف دستگاه اجرایی و نشریات استان، خود مردم استان بوشهر هستند.

مدیر خانه مطبوعات با اشاره به توزیع محدود به تعداد پنج یا ۱۰ عدد از نشریات سراسری در استان، گفت: تیراژ خیلی از نشریات سراسری به اندازه نیمی از تیراژ نشریات محلی هم نیست و این موضوعی است که مدیران دستگاه‌های دولتی باید متوجه آن باشند و مرعوب نام سراسری این نشریات نباشند.

وی با اشاره به اقدام شهرداری‌ها نسبت به جلوگیری از ویژه‌خواری برخی از نشریات در دریافت آگهی‌ها گفت: شهرداری‌ها از واگذاری آگهی به برخی از نشریات به صورت ویژه خودداری کنند و از طریق سامانه آگهی‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد به صورت عادلانه آگهی‌های خود را منتشر کنند.

هوشمند ضمن اشاره به عدم تعهد شهرداری بوشهر در اختصاص محل خانه مطبوعات، گفت: حمایت مؤسسه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌ها از نشریات محلی ضروری است، و تعیین کننده حیات نشریات مکتوب است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر