جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۲۱۰
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: آگهی‌ها توسط اداره فرهنگ و ارشاد بوشهر عادلانه توزیع می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، فاطمه کرمپور ظهر سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران مسئول نشریات محلی استان بوشهر ضمن اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگی انسان محور در اجتماع به عنوان رکن چهارم مردم‌سالاری اظهار داشت: حیات نشریات صرف فروش و یا درج آگهی تضمین نمی‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تولید محتوای جذاب که تامین کننده نیاز اقشار مختلف اجتماع باشد، گفت: نشریات باید محتوای مورد نیاز جامعه را به صورت تخصصی و حرفه‌ای در دستور کار خود قرار دهند، نه اینکه صرفاً مطالبی را منتشر کنند که فقط به چاپ برسند و ادامه حیات دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به ضرورت ایجاد جذابیت در مقایسه با فضای مجازی در نشر مطبوعات مکتوب گفت: باید به رقابت فضای مجازی در مقایسه با نشریات مکتوب به عنوان یک فرصت نگریست، و با تغییر نگرش و بازنگری در نوع تولید محتوا به صورت حرفه‌ای به گونه‌ای عمل کنیم که مخاطب به رسانه مکتوب با اصالت بیشتری مواجه شود.

وی ادعای رعایت نشدن عدالت در توزیع آگهی‌ها در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را کذب دانست و گفت: طبق دستورالعمل اجرائی توزیع آگهی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظم در انتشار یکی از شاخص‌های توزیع آگهی‌هاست.

فاطمه کرمپور با اشاره به شاخص‌های تعریف شده در دستورالعمل توزیع آگهی‌ها گفت: نشریاتی که میزان شاخص نظم در انتشارشان بالای ۸۰ درصد است، شرایط دریافت آگهی را دارند.

وی با اشاره به اینکه ما در استان بوشهر حتی کمتر از این میزان نظم در انتشار را لحاظ می‌کنیم گفت: نشریاتی مکتوبی هستند که فقط ۱۰ درصد نظم در انتشار دارند، عملاً یعنی این نشریه منتشر نمی‌شود. چگونه انتظار دارید نشریه‌ای که منتشر نمی‌شود در مقایسه با نشریه‌ای که بالای ۸۰ درصد نظم در انتشار دارد، به صورت یکسان آگهی دریافت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به تخلف دستگاه‌های اجرایی مبنی بر انتشار آگهی‌هایشان غیر از مسیر سامانه آگهی‌های وزرات فرهنگ و ارشاد گفت: دستگاه‌های اجرایی که راسا برای اقدام به انتشار آگهی توسط رسانه‌ها در خارج از سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد می‌کنند، تخلف روشن انجام می‌دهند.

وی با اشاره به رعایت دستورالعمل دریافت آگهی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط خود نشریات نیز گفت: خود نشریات نیز باید اخلاق حرفه‌ای اداره رسانه را رعایت کنند و برای احقاق حقوق همدیگر هم که شده اگر سازمانی به آنها آگهی داد منتشر نکنند و آن سازمان را به مسیر سامانه آگهی‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هدایت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر