سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۲۱۲
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸

فکرشهر: رئیس دادگستری دیر استان بوشهر گفت: بیشتر پرونده های ورودی به دادگاه حقوقی این شهرستان را دعاوی خانوادگی شامل می شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عیسی نوشاد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: روزانه ۵ تا ۶ پرونده در حوزه خانواده، مهریه، طلاق و نفقه رسیدگی می‌شود که می‌توان گفت نصف وقت دادگستری رسیدگی به پرونده خانواده و اختلافات و عاوی ملکی است.

وی اضافه کرد: با تدبیر همکاران قضائی هم اکنون هیچ محکومی در ارتباط با مهریه دراین شهرستان زندان نیست و با وثیقه آزاد شده‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان دیر پیشگیری از جرم را مورد تاکید قرارداد و افزود: برای پیشگیری از جرم سال گذشته همایش ریش سفیدان در شهر دیر برگزار شد و تاثیربسیار زیادی در حل و فصل اختلافات داشته و امسال نیز تصمیم داریم که این همایش برگزار شود.

وی گفت: همچنین شورای پیشگیری از جرم در آبدان تشکیل و در بردخون نیز تشکیل خواهد شد و برنامه داریم که تا سطح روستاها آن را افزایش دهیم.

نوشاد در ارتباط با پرونده‌های زمین خواری در شهرستان دیر بیان کرد: از سال ۹۶ تاکنون ۹۸ درصد پرونده‌های زمین خواری شهرستان مختومه و در سال جاری نیز هیچ پرونده در این ارتباط در محاکم قضایی نداشته‌ایم.

وی گفت: تکریم ارباب رجوع یکی از برنامه‌های اصلی دادگستری شهرستان است و مردم بدانند که دادگستری خانه دوم آنهاست.

رئیس دادگستری شهرستان دیر در باره جانمایی شرکت‌های پتروشیمی در شهرستان افزود: جانمایی و استقرار شرکت‌های پتروشیمی با رعایت پیوست‌های زیست محیطی و چارچوب قانون برای توسعه منطقه تاثیرگذار است.

وی یادآورشد: سامانه ثنا دادگستری شهرستان در ثبت نام از مردم مقام اول استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

نوشاد اضافه کرد: در مقابله با کالای قاچاق ممنوعه و ارز با قاطعیت برخورد می‌شود و مماشاتی با هیچکس نداریم و با این گونه پرونده‌ها سخت گیری زیادی صورت گرفته است.

وی همکاری اصحاب رسانه با دادگستری شهرستان را مطلوب دانست و گفت: خبرنگاران در انعکاس اخبار قضایی همکاری خوبی دارند.

دادستان شهرستان دیر گفت: سال گذشته پنج هزار پرونده به دادسراها وارد شد که برای رسیدگی به آنهان تلاش خوبی صورت گرفته است.

اکبراحمدی افزود: با وجود ۹۰ کیلومتر مرز آبی شهرستان و تغییر شگرد قاچاقچیان مواد مخدر از خشکی به دریا سال گذشته ۲ تن و ۲۲۰ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان کشف شد.

وی گفت: بیشترین ورودی پرونده‌ها به دادسراها مربوط به ضرب و جرح عمدی، سرقت، تصادفات و اختلافات ملکی است.

دادستان شهرستان دیر افزود: مقابله با صید غیر مجاز ترال، قاچاق کالای ممنوعه در دستور کار قراردارد و در این مدت اقدامات خوبی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر