شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۲۳۱
چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: در این شهرستان سرمایه های سرگردان فراوانی در حوزه های مختلف وجود دارد که باید شناسایی و برای آنان نقشه راهی تعریف شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمدحسین داریونی افزود: به رغم اینکه سرمایه‌های زیادی در این شهرستان وجود دارد اما صاحبان آن اطلاع و آگاهی ندارند که در چه مسیری داشته‌های خود را سرمایه گذاری کنند.

وی اظهار داشت: در صورتیکه برای این سرمایه گذاران نقشه راه تعریف شود و آنان در مسیر خاصی هدایت شوند نتیجه بخش و منجر به ایجاد اشتغال و رشد و توسعه منطقه که هدف اصلی است، خواهد شد.

داریونی گفت: این اداره به منظور گام برداشتن در این مسیر با بخش خصوصی وارد مذاکره و تشویق و ترغیب به راه اندازی مؤسسه‌ای با مجوز اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باهدف راهنمایی سرمایه گذاران کرده است.

داریونی، یکی از اولویت‌های مهم بخش صنعت و معدن را رونق تولید با توجه به شعار سال عنوان کرد و افزود: برای انجام این مهم و تسهیل در امر سرمایه گذاری مراحلی باید طی شود که حذف بوروکراسی اداری و تسهیل در صدور مجوزها باید قبل از تولید مدنظر و توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: حمایت‌های مالی و معنوی در زمان تولید و شناسایی بازارهای مصرف داخلی و خارجی بعد از تولید از دیگر مراحلی است که در رونق تولید باید به آنها اهتمام جدی ورزید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: یکی از اولویت‌های مهم دیگر این اداره ایجاد اشتغال است که در این زمینه با درایت فرماندار و اعضای کارگروه و همکاری بانک‌های عامل گام‌های خوبی در سال گذشته برداشته شد.

وی افزود: در سال گذشته در بخش‌های مشاغل خانگی، پشتیبان، روستایی و عشایر و فراگیر ۴۹ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال توسط بانک‌های عامل به ۸۰ متقاضی پرداخت شد.

وی یادآور شد: قالی بافی، خیاطی، پوشاک، مبلمان و مصنوعات چوبی، فرش دستباف و دستبافت ها، کفش، مصنوعات چرمی، فرآوری محصولات معدنی، تولید شیشه و سکوریت و بازیافت از رسته‌های پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در این شهرستان است.

داریونی بیان کرد: باتوجه به اینکه در زمینه مشاغل خانگی و باهدف توانمندی‌های بومی محلی شهرستان یک نمایشگاه در سال گذشته راه اندازی و مورد استقبال شایان قرار گرفت، ایجاد یک مکان دائمی برای طول سال ضرورت دارد.

وی به فعالیت‌های این اداره در زمینه تأمین مواد غذایی به مردم در سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۶ تن گوشت منجمد، ۴ تن گوشت گرم، ۲۳ تن گوشت مرغ منجمد و ۳۰۰ تن شکر با نرخ مصوب تنظیم بازار در این شهرستان توزیع شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه افزود: در سه ماه نخست امسال با دایر شدن گشت‌های مشترک ۱۰۲ پرونده تخلف صنفی و ۱۴ پرونده نانوایی تشکیل و به تعزیرات معرفی شدند.

وی گفت: ارزش ریالی کل پرونده‌های تخلفات صنفی در سه ماه نخست امسال ۳۱ میلیون ریال بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر