شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۳۰۵
جمعه ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: متاسفانه بیش از ۱۰ ماه است که حقوق تعدادی از کارکنان بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان پرداخت نشده است .

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت: تعدادی از کارکنان بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان که سه سال است  مشغول  به کار هستند هنوز بیمه نشده‌اند و بیش از ۱۰ ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند علی رغم اینکه بیش از حد معمول کار می‌کنند مسؤولان علوم پزشکی به  خواسته به حق آنها توجه کنند.

امام جمعه برازجان در ادامه سخنان خود به طرح استکباری معامله قرن اشاره کرد و افزود: این طرح استکباری معامله قرن از طرف رئیس جمهور آمریکا تهیه و در منامه بحرین مطرح و با وجود اعتراضات گسترده مورد بررسی قرار گرفته است.

خطیب جمعه برازجان در مورد جزییات طرح معامله قرن اظهار داشت: اگر حماس و جهاد اسلامی با این طرح مخالفت کرد در هر مقابله نظامی آمریکا از رژیم صهیونستی حمایت خواهد کرد،، 70 درصد هزینه‌های اجرای طرح به عهده کشورهای عرب صادره کننده نفت می‌باشد.

 خطیب جمعه برازجان در ادامه به برخی مشکلات مردم پرداخت و ابراز داشت: به دلیل مشکلات معیشتی زندگی بر مردم سخت شده است و به دلیل گرانی مسکن، افراد بی‌خانه در رنج و مشقت به سر می‌برند و به دلیل گرانی لوازم زندگی و آرامش جوانی خود را ازدست داده‌اند.

مصلح در ادامه افزود: ازدواج جوانان دچار مشکل شده است و دیگر جوانان به دلیل نداشتن اشتغال و مسکن و گرانی‌ها تن به ازدواج نمی‌دهند.

خطیب جمعه برازجان همچنین به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا اشاره داشت و گفت: ملت ایران در برابر تهدیدات و جنگ روانی آمریکا به ویژه اقتدار دفاعی با صلابت ایستاده است که نمونه آن سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا که بار دیگر اقتدار ایران اسلامی و عجز و ناتوانی آمریکا به جهانیان نشان داد.

خطیب جمعه برازجان با گرامی داشت ۷ تیر سالروز شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و یارانش و روز قوه قضاییه افزود: با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص تحول در قوه قضاییه و اقامه قسط و عدل، اصلی‌ترین رسالت قوه قضائیه است مطالبات جدی مردم از قوه قضائیه و رئیس جدید آن است.

مصلح گفت: در موضوع آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد، بدحجابی، فساد اخلاقی، تشویق قضات صالح و عادل و توبیخ و برخورد با قضات متخلف و ناصالح، بر خورد قاطع با اشرار ومفسدان، اخلالگران اقتصادی، غارتگران بیت المال، کاهش دوره دادرسی، مبارزه قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، مبارزه جدی با اخلالگران در زمینه ارز، دلار سکه، بازار مسکن ومسببان گرانی و احتکار باید برخوردهای جدی صورت گیرد.

خطیب جمعه برازجان افزود: تحریم‌های اخیر ترامپ که عمداً روانی است واثر تازه‌ای ندارد و اقدام مضحک اخیر ترامپ مبنی بر تحریم رهبر معظم انقلاب و نیز برخی از فرماندهان سپاه پاسداران از روی قدرت نیست بلکه ناشی از شکست آن‌ها می‌باشد.

خطیب جمعه برازجان اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ و مناسبت‌های تیرماه به‌وضوح نقض حقوق بشر و دشمنی آشکار آمریکایی‌ها را علیه ملت ایران می‌توان مشاهده کرد و بی‌دلیل نبود که مقام معظم رهبری در دیدار چند سال قبل خود در جمع مسئؤلان به نام‌گذاری ایام تیرماه که مصادف با مناسبت‌های تاریخی و ملی است با عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی تأکید داشتند.

وی افزود: موضوع دشمنی استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار با مردم ایران به حدی است که مقام معظم رهبری بارها در جمع مسوولان و مردم، دشمنی شیطان بزرگ در حمایت از تروریست‌ها و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را یادآور شده‌اند.

خطیب جمعه برازجام بیان داشت: آمریکایی‌ها جنایت و حمایت از تروریسم را در هر زمانی که فرصت یافته‌اند علیه ایران صورت داده‌اند که شاید ناگوارترین و دل‌خراش‌ترین حادثه تیرماه مربوط به حادثه هفتم تیر و بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی است که در این فاجعه ۷۲ نفر انسان بی‌گناه به عدد شهدای کربلا و در رأس آنان شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، آمریکایی‌ها در خصوص حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله سازمان منافقین و جنایت‌هایی که چندین سال پیش در ایران مرتکب شده‌اند، همچنان سکوت اختیار کرده‌اند و در قبال انواع توطئه‌ها و برنامه‌ها ازجمله حمله نظامی ناو ارتش کشورشان به هواپیمای مسافربری ایرانی در سال ۱۳۶۷ و شهادت بیش از ۲۹۰ نفر انسان بی‌گناه که مصداق بارز نقض حقوق بشر است، هیچ واکنش و ابراز تأسفی از خود نشان نداده‌اند.

مصلح عنوان کرد: دشمنی دیرینه دولت مستبد آمریکا در این سال‌ها وارد مرحله جدید جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه شده و رئیس‌جمهور ابله و خودکامه این کشور با خروج یک‌جانبه از برجام، عهدشکنی چندباره و دشمنی خود با ملت رشید ایران و انقلاب اسلامی را تکرار کرد.

خطیب جمعه برازجان یادآور شد: اوج این دشمنی و کینه آمریکا از انقلاب اسلامی در روز ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ و با انجام عملیات تروریستی و اسقاط هواپیمای مسافربری که با پرواز شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ایر با شناسه IR۶۵۵ از تهران به مقصد دبی و پس از توقف بین‌راهی در بندرعباس در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت‌شونده از ناو متعلق به نیروی دریایی آمریکا بر فراز آب‌های سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند، این جنایت ازنظر میزان تلفات انسانی هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.

 خطیب جمعه برازجان با اشاره به شهادت شهید صدوقی افزود: سومین شهید محراب تمام وجود خود را وقف اسلام و انقلاب کرد و برای تعالی اسلام ناب محمدی (ص) از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد. 

وی با بیان اینکه این شهید در ولایتمداری و ولایت پذیری ممتاز بود، اظهار داشت: شهید محراب بازویی قوی برای امام راحل (ره)، انقلاب و استان یزد بود که با نثار خون پاک خود بر عزت و پایداری نظام افزود.

خطیب جمعه برازجان  گفت: شهید صدوقی همواره در خط ولایت فقیه، خادم مردم و شخصیتی استکبار ستیز بود. 

مصلح  افزود: این شهید همواره در کنار امام راحل(ره) و در خدمت نظام و اهداف عالیه اسلام قرار داشت و لحظه‌ای دست از مسیر حق و حقیقت بر نداشت و عاقبت توسط منافقان کوردل به شهادت رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر