جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»:
فکرشهر ـ سعید مهاجر: گاهی وقت ها باید فارغ از تعارفات معمول رخدادهای پیرامون را دید و نقد کرد...
کد خبر: ۵۷۴۷۹
سه‌شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

فکرشهر ـ سعید مهاجر: گاهی وقت ها باید فارغ از تعارفات معمول رخدادهای پیرامون را دید و نقد کرد.

امیر مومنان (ع) می فرمایند: «زنان نزد شما امانت هاى خدا هستند، آزارشان نرسانید و بر آنها سخت نگیرید»؛ اما گویا در شهر ما همه چیز را وارونه دریافت کرده ایم؛ از جمله گرامی داشت روز دختر بدون حضور زنان و دختران و «ویژه آقایان»؟

حکایت این اتفاق خود گواهی از به سخره گرفتن بانوان این شهر و نمایانگر اوج یک بی تدبیری است و به تعبیر پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: «من برای امت خود از بی تدبیری بیم دارم و نه از فقر»، سخت دل نگران این سبک از مدیریت های خالی از تدبیر هستم.

این واقعیت تلخ جایی خودنمایی می کند که مناسبت این روز تلاش دارد تا این روز زیبا و فرخنده را به بانوان این سرزمین شادباش گفته و نشان دهنده نقش پررنگ بانوان در جامعه اسلامی باشد.

مدت هاست در فکر آن بودم که در خصوص عملکرد ضعیف هیات دوچرخه سواری شهرستان دشتستان مطلبی را بنویسم، اما با شنیدن یک خبر و آن هم برپایی یک همایش دوچرخه سواری قلم را بر زمین گذاشته و در پی کور سوی امیدی برای جبران بخشی از عملکرد ضعیف گذشته چشم انتظار نشستم؛ اما این خوش بینی دیری نپایید، با انتشار پوستر اطلاع رسانی «همایش دوچرخه سواری به مناسبت روز دختر در برازجان» و در اولین نگاه به عبارتی برخوردم:

«ویژه آقایان»؛ آن هم در مراسمی که به واسطه میلاد باسعادت حضرت معصومه (س)است؛ یعنی روز دختر!

 سخت است تحمل این همه چشم پوشی و اجحاف در حق بانوانی که در تمامی برهه های تاریخی دوشادوش مردان این سرزمین از کیان این خاک حراست کردند و سخت تر آن  که در شهرستانی که حماسه زنان لرده آن نقل زبان ها است و همگان  به داشتن همچین بانوانی بر خود می بالیم.

تاسف و ناراحتی جایی بیشتر می شود که می توانست با کمی تدبیر در برگزاری بهتر چنین همایش هایی نشان دهیم که متوجه اهمیت جایگاه ویژه زنان و دختران در جامعه هستیم.

پیش از این شاهد عملکرد نامطلوب هیات دوچرخه سواری شهرستان بودیم ولی با توجه به اینکه قصد ندارم در این یادداشت به تفصیل در خصوص ضعف های این هیات که متولی اصلی این برنامه نیز است، بپردازم؛ و از آنجا که این نوع اقدامات، مسبوق به سابقه است، تنها به گوشه ای از این عملکرد ضعیف اشاره می کنم:
جایی که با وجود احداث و افتتاح پیست اختصاصی دوچرخه سواری جاده سلامت در سال گذشته چشم انتظار رونق بیش از پیش این رشته ورزشی بودیم، نه تنها استفاده بهینه از این سخت افزار مطلوب را شاهد نبوده بلکه با یک مراجعه حضوری شاهد عبور و مرور عابر پیاده و استفاده از آن به عنوان پیاده راه هستیم؛ جایی که به همت شهرداری برازجان حتی ایستگاه دوچرخه سواری هم دایر شد، ولی شاهد عملکرد مطلوبی از متولی این رشته جذاب ورزشی با توجه به زیرساخت مطلوب آن در شهر نیستیم. شاید اگر همین سمن ها هم برنامه های دوچرخه سواری را برپا نمی کردند، اصلا احساس می کردیم که همچین رشته ای در شهر ما وجود ندارد.

حال جای این سوال در ذهن ها به وجود می آید که آیا بهتر نبود این همایش را هم همان سمن ها برگزار می کردند تا شاهد چنین بی تدبیری نبودیم؟!

باید توجه داشت که گاهی یک تصمیم نادرست می تواند اثرات مخربی را به روح و روان و پیکره یک اجتماع وارد کند و چه بهتر است که تصمیم گیران در این خصوص با تامل و دقت بیشتری تصمیم سازی کرده تا شاهد چنین اشتباهات نابخشودنی آن هم در این ایام فرخنده نباشیم. 
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۷
واقعا برای هیات دوچرخه سواری و اداره ورزش متاسفم
لیلا
|
-
|
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
هزاران تاسف برای مسئولین ذیربط
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر