پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۵۲۴
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۱

فکرشهر: مدیر آموزش و پرورش دیر استان بوشهرگفت: پنج نفر از هنرجویان هنرستان های این شهرستان در مسابقات علمی و کاربردی به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد عبدالله زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این دانش آموزان از هنرستان های جابربن حیان، فارابی و شهید امینی هستند که در رشته های جوشکاری، برق و کامپیوتر با دیگر شرگت کنندگان به رقابت پرداختند.

وی گفت: در این مسابقات علیرضا ابراهیمی، احسان نورزهی، علی مرادی زاده، محمد امین شفیق پور و روح الله موسوی برای رقابت در مرحله کشوری برگزیده شدند.

مدیر آموزش و پرورش دیر، این موفقیت را حاصل همت والای هنرجویان، مدیران هنرستان‌ها دانست و اضافه کرد: هر ساله هنرجویان هنرستان‌های این شهرستان در جشنواره‌ها و مسابقات کشوری موفق به کسب رتبه‌های برتر برای استان می‌شوند که قابل تحسین است.

وی بیان کرد: مدرسه های فنی و حرفه ای و کاردانش در ترویج مهارت آموزی و افزایش اشتغال در کشور نقش موثری دارند و سوق دادن جوانان به تحصیل در رشته های مهارتی ضروری است.

عبدالله زاده افزود: امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تعمیرات، تجهیزات، هنرستانی و اردوگاه دانش آموزی به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

وی در ارتباط با طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه گفت: امسال یکهزار و ۲۰۰ نوآموز برای ورود به کلاس اول سنجش می شوند که نسبت به سال گذشته ۱۵۰ نفر افزایش نشان می دهد و هفت کلاس درس در پایه اول ابتدایی افزایش داریم.

مدیر آموزش و پرورش دیر با اشاره به ساخت ۶ فضای آموزشی در اینشهرستان اضافه کرد: به دلیل تراکم جمعیت در حوزه ابتدایی امسال درزمینه فضاهای آموزشی بویژه در مرکز شهر با مشکل روبرو هستیم.

وی گفت: سازماندهی معلمان ابتدایی امسال برگزار می شود و ۲۳ نفر نیروی استخدامی جدید، دانشگاه فرهنگیان و ورودی انتقالی وارد سازماندهی شهرستان می شوند و ۲۹ نفر نیز به علت بازنشستگی قطعی و انتقال خروجی داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر