جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۶۷۹
سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۲

فکرشهر: برای نخستین بار در دنیا، نقص ایمنی گیرنده اینترفرون آلفا رسپتور یک در یک کودک 6 ساله بوشهری با مشارکت پزشک بوشهری و بخش ژنتیک انسانی دانشگاه راکفلر آمریکا در ژورنال JEM با IF یازده  شناسایی و گزارش شد.

به گزارش فکرشهر، فوق تخصص آسم و آلرژی و بیماری‌های نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این خصوص اظهار داشت: افرادی که به این بیماری مبتلا هستند در مقابل برخی از ویروس‌ها مانند سرخک، تب زرد و یا واکسن‌هایی که حاوی این نوع ویروس‌های تضعیف‌شده و زنده هستند دچار التهاب مغزی می‌شوند که در موارد شدید می‌تواند به مرگ بیمار منجر شود.

دکتر افشین شیرکانی بابیان اینکه با تشخیص و درمان به‌موقع این بیماری، این افراد می‌توانند از یک زندگی سالم برخوردار باشند بیان کرد: بدن انسان برای مقابله با ویروس‌ها و میکروب‌ها به یک سیستم ایمنی سالم نیاز دارد، نقص سیستم ایمنی از معدود بیماری‌هایی هستند که هنوز در دنیا به خوبی شناخته‌نشده‌اند.

این فوق تخصص آسم و آلرژی و بیماری‌های نقص ایمنی افزود: شناخت و درمان زودهنگام این نوع بیماری برای ادامه حیات بیماران ضروری است، پژوهش‌ها نشان می‌دهد از هر ده هزار نفر يك نفر به بیماری‌های نقص ايمني مبتلا می‌شود.

دکتر شیرکانی اضافه کرد: بدن انسان برای مقابله با ویروس‌ها به انواع اینترفرون ها نیاز دارد، اختلالات اینترفرون ها و گیرنده‌های آن‌ها هنوز به خوبی در دنیا شناخته‌نشده است و پزشکان در مورد این‌گونه بیماری‌ها هنوز اطلاعات کمی دارند.

فوق تخصص آسم و آلرژی و بیماری‌های نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: نتیجه این پژوهش در یکی از معتبرترین ژورنال‌های پزشکی آمریکا به نام JEM در ماه جاری میلادی چاپ‌شده است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، برای اولین بار در دنیا در بخش تحقیقات آلرژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و با همکاری مرکز پژوهش‌های ژنتیک انسانی دانشگاه راکفلر آمریکا، دانشگاه لوآن بلژیک و دانشگاه سوربن پاریس، دکتر افشین شیرکانی فوق تخصص آلرژی و بیماری‌های نقص ایمنی و عضو هیأت علمی دانشگاه موفق به شناسایی و کشف بیماری نقص گیرنده یک اینترفرون آلفا شد.

دکتر افشین شیرکانی و همکاران علاوه بر شناسایی و کشف این بیماری، نشان دادند که "ژن‌درمانی" به عنوان یک درمان قطعی و نهایی در درمان این بیماران می‌تواند بسیار مفید باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر