جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۷۰۵
سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه با اشاره به کاهش تخلیه و بارگیری کالا در این بندر گفت: ۴۵ هزار و ۷۰۲ تن کالا در سه ماه نخست امسال در بندر گناوه تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش دارد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، داود بهادری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در گناوه، با اشاره به تجاری بودن این بندر به عنوان یکی از ویژگی‌های گناوه اظهار داشت: بیشتر مردم ساحل نشین گناوه از دریانوردی و تجارت دریایی امرارمعاش می‌کنند  چراکه گناوه به عنوان بندر تجاری و ملوانی در ایران شناخته شده است.

وی، با اشاره به عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر گناوه خاطر نشان کرد: مجموع تخلیه بارگیری بندر گناوه در سه ماه نخست امسال 45 هزار و 702 تن کالا بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش داشته است.

سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه از افزایش صادرات در این مدت خبر داد و خاطر نشان کرد: در سه ماه نخست امسال در این بندر 2 هزار و 655 تن کالا صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 294درصد افزایش دارد .

وی، عمده کالاهای صادراتی را تره بار و مواد معدنی دانست و گفت: عمده این محصولات  از طریق بندر گناوه به کشورهای کویت و قطر صادر شده است.

 بهادری، بااشاره به توسعه زیرساخت‌های بندر در گناوه و تحقق مطالبات لنج‌داران و صاحبان شناورهای تجاری تصریح کرد:  لایروبی کانال ورودی گناوه تا دوماه آینده انجام می‌شود و عمق این کانال از 3.5 متر به 4 متر افزایش می‌یابد .

وی با بیان اینکه  ظرفیت خور گناوه 300 موتور لنج  است افزود:  در گناوه 600 موتور لنج  فعال است که مشکلاتی در  تردد آنها وجود دارد که با لایروبی این کانال این مشکل شناورها برطرف می‌شود .

سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه  با بیان اینکه جمع آوری شناورهای مغروقی در آبهای گناوه در دستور کار قرار دارد افزود:  یکی از مواردی که ایمنی موتور لنج‌ها را به خطر انداخته وجود 80 موتور لنج غیر فعال و نیمه مغروقی است که در صدد هستیم آنها را از خور خارج کنیم تا مشکل تردد شناورها حل شود و ضریب امنیتی در بندر گناوه  افزایش یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر